Spoštovani,
ravnokar sem zaključila 2. letnik splošne gimnazije, v prihodnjem šolskem letu pa bi se rada prepisala na ekonomsko gimnazijo. Zanima me, kakšen je postopek za prepis in kako naj se lotim kontaktiranja šole.
Imam še eno vprašanje. Do zdaj sem pri pouku uporabljala e-ink tablico, namenjeno izključno za beleženje zapiskov. Na moji trenutni šoli je bila uporaba takšne naprave dovoljena, na novi pa je, kolikor vem, praviloma dovoljena le ob uradno priznanih posebnih potrebah.
Pišem z levo roko in se mi pri tem dlani močno potijo, kar mi precej otežuje pisanje na papir – zapiski se pogosto razmažejo in so posledično neurejeni. Z uporabo tablice lahko ohranjam čitljive, strukturirane in učinkovite zapiske.
Poleg tega je moj oče pred kratkim izgubil službo, zato bi mi uporaba naprave, ki jo že imam, pomagala tudi z vidika zmanjšanja stroškov za šolske potrebščine.
Zanima me, ali sta ti okoliščini lahko zadosten razlog, da zaprosim za dovoljenje za uporabo tablice tudi na novi šoli.
Lepo vas pozdravljam.
• Gi
Gimnazijka
Spoštovani,
zanima me, kdaj bo prišel ogdovor na moje vprašanje.
Lepo vas pozdravljam.
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena,
svetovalci delujejo prostovoljno in včasih lahko traja malenkost dlje, da lahko odgovorijo. Trudimo se, da seveda vsako vprašanje dobi odgovor kakor hitro je mogoče. Svetovalka je že prejela tvoje vprašanje in morda še potrebuje malo več časa.
Hvala za potrpežljivost.
Prijazen pozdrav iz uredništva.
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
se ti opravičujem za pozen odgovor na tvoja vprašanja, ki si jih postavila pred kar nekaj dnevi.
Prepis na želeno srednjo šolo je mogoč, v kolikor je v tem programu dovolj prostih oz. prosto mesto. O tem boš pridobila informacije na želeni šoli, predlagam ti, da stopiš v stik z njihovo svetovalno službo, lahko najprej po telefonu ali pa po mailu, kasneje pa seveda v živo. Povej, da bi se želela prepisati v program ekonomske gimnazije, zakaj (torej razlog) in da si uspešno končala 2. letnik splošne gimnazije. Vprašati je smiselno tudi glede dodatnih obveznosti, ki jih moraš izpolniti npr. opravljanje izpitov iz ekonomskih predmetov za 1. in 2. letnik, kako to poteka, ali imaš možnost priprav oz. konzultacij pri profesorjih, morda ti določijo tutorja dijaka. Svetovalno delavko tudi sicer vprašaj vse kar te zanima. Morda si predhodno na list zapiši vsa vprašanja, ki te zanimajo oz. tvoje starše, ko te bodo spremljali.
V kolikor se ti letos ne uspe prepisati, lahko poskusiš naslednje leto. Seveda pa je imaš potem še možnost študija ekonomije po zaključeni gimnaziji, v kolikor te področje ekonomije tako veseli.
Prav tako povprašaj glede tablice. Šola oz. oddelčni učiteljski zbor lahko brez odločbe o usmeritvi, ki ti zagotovi status dijaka s posebnimi potrebami, sprejme sklep, nekakšno pedagoško pogodbo, ki ti to prilagoditev pri pouku omogoča, seveda ob argumentih - zapisala si čitljivost zapisa in manj stroškov za zvezke glede na manjši obseg družinskega proračuna. Dobro izhodišče je tudi, da imaš dovoljenje tudi že na šoli, ki jo obiskuješ.
Pri maturi pa ta prilagoditev ne bo mogoča, ker nimaš odločbe o usmeritvi. Morda velja premisliti ali bi prilagoditve pri maturi potrebovala -  v tem primeru razmislite doma o odločbi oz. se o tem posvetujte s svetovalno službo.
Upam, da si kljub čakanju dobila odgovore na vprašanja.
Lepo te pozdravljam.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja