Pozdravljeni,
sem dijakinja 2. letnika gimnazije in razmišljam o prepisu na srednjo zdravstveno šolo (4-letni program). S prepisom iz šole imam že izkušnje, prepisala sem se namreč iz ene gimnazije na drugo in sicer iz prvega v drugi letnik. To se je odnesla kot slaba odločitev, moje ocene so namreč zelo padle. Na prejšnji gimnaziji je bil moj uspeh sicer dober, na novi šoli pa mi gre res slabo (kaže mi na 4 popravce). Novo šolsko leto sem slabo začela, septembra in oktobra sem namreč veliko delala, šolska snov pa se je le nabrala.
Zaradi slabih ocen je moja volja do učenje/dela samo padla. Delovne navade drugače imam ampak le, če nekaj delam z veseljem in ne z odporom, na novi šoli pa imam sedaj velik odpor do vsega.
Glede gimnazijskega programa sicer nikoli nisem bila prepričana saj sem se morala že v osnovni šoli precej učiti a nikoli nisem bila odlična. Že samo za pozitivne ocene moram namreč vložiti ogromno truda in energije. Na gimnazijo sem se vpisala predvsem zato, da si dokažem da jo zmorem opraviti, (veliko sošolcev se je tudi vpisalo na gimanzijo).
Glede vpisa na srednjo zdravstveno šolo sem imela pomiselke že konec 9. ga razreda, saj me veseli delo z ljudmi in jim rada pomagam, s praktičnim delom pa se že od vedno lažje učim.
Pomiselke glede prepisa imam, ker bi se morala ponovno vpisati v 2. letnik in opravljati diferencialne izpite, pa tudi strah, da bi se prepis ponovno odnesel kot slaba odločitev.
Prosim za nasvet/potrditev, ali bi bila to pametna ali tvegana odločitev? In ali se mi sploh splača prepisati glede na to da sem že 2. letnik in, da sem se enkrat že prepisala.
Vnaprej hvala za odgovor.
Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Linca!
Najprej ti svetujem, da se pozanimaš glede pogojev za prepis – ali bo to sploh možno oz. pod kakšnimi pogoji, katere vse diferencialne izpite bi mogla opraviti itd. Morda ideja strokovne šole ni slaba, sploh če veš, da moraš za gimnazijski program vložiti nesorazmerno veliko truda.
Težko je napovedati, ali se bo to izkazalo kot dobra ali slaba odločitev. Pomembno je, da odločitev dobro pretehtaš, pri tem pa se posvetuj tudi s šolsko svetovalno službo, razrednikom, starši… Morda je prvi korak ta, da do konca šolskega leta usvojiš ustrezne navade učenja, ki ti bodo pomagale, da prideš na zeleno vejo in leto končaš (če se bo le dalo) brez popravnih izpitov.
Vso srečo ti želim!
Lea Prinčič, mag. psihologije