Zdravo!
Sem drugi letnik splošne gimnazije vendar razmišljam o prepisu na srednjo šolo za gastronomijo in turizem.
Prvi letnik sem sicer opravila z prav dobrim uspehom, vendar mi je težave delala matematika in pa ostali naravoslovni predmeti, sama sem sicer bolj družboslovka.
Željo, da bi hodila na SŠ za gastronomijo in turizem sem imela že v devetem razredu, vendar sem se na koncu vseeno odločlaza gimnazijo.
Letos v drugem letniku pa so mi ocene bistveno padle in s tem mi je padla tudi motivacija do učenja, saj skoraj vsak test pišem z oceno 2 ali 3.
Zadnjih par tednov razmišljam o prepisu, vendar nisem prepričana in se ne morem odločiti, saj tudi ne vem na kateri faks bi šla po končani srednji šoli.
Najbolj pa me zanima, če bi ob prepisu morala v prvi letnik oz. kaj moram narediti, da bom lahko nadaljevala z drugim letnikom...
Uredništvo
Barbara Možina

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
odločiti se boš morala vsekakor sama, svetujem ti, da narediš seznam prednosti in slabosti prepisa in pa nadaljevanja na trenutni šoli.
Premisli zakaj so ti ocene padle? Je snov toliko težja? Se ne znaš učiti, se ne učiš sproti? Ali se je zgodila kakšna večja sprememba, ki te mori in se ne moraš zbrati? Če ugotoviš vzrok in si poiščeš ustrezno pomoč (inštrukcije ipd.), lahko ocene izboljšaš in posledično boš ponovno mela večjo motivacijo za naprej.
Predlagam ti tudi, da se obrneš tudi na šolsko svetovalno službo - tam ti bodo lahko pomagali tako pri odločitvi, kot pri prepisu, če se zanj odločiš. Svtovalna delavka/delavec pa ti lahko pomaga tudi pri strategijah učenja, pomaga z motivacijo in podobno. Vsekakor menim, da bo zelo koristno če se obrneš na njih.
Lahko se prepišeš v 2. letnik druge šole, vendar se zna zgoditi, da boš mogla opraviti kakšen izpit, ki so ga imeli v 1, letniku. Če se odločiš za prepis, čimprej kontaktiraj šolo, ki te zanima in se pozanimaj kaj moraš opraviti in kaj potrebuješ. Naj te pa opozorim, da je prepis mogoč samo, če ima šola prosto mesto (kar pa ugotoviš v šolski svetovalni službi željene šole).
Želim ti veliko uspeha, verjamem, da se boš ustrezno odločila :).
Barbara Možina, mag. prof. pedagogike