Pozdravljeni,
Sem 1. letnik gimnazije, ki se je izkazala za veliko težjo kot sem mislila. Imam toliko negativnih, da jih ne bom popravila do konca leta. Razmišljam o zamenjavi srednje šole. Če se zdaj prepišem na strokovno srednjo šolo bom morala začeti z 1. letnikom ali bom lahko nadaljevala z 2.? Zanima me tudi če se zdaj uredi prepis(do konca maja), ali pred tem morem popraviti negativne.
Lep pozdrav in se zahvaljujem za odgovor.
• ja
jaz09
ojla, nisem strokovnakinja amapk jaz imam iste texave. hodim na gimnazijo imam negativne ocene in obupavam vsak dan grabi me panika pred vsakim testim tepim in na koncu dobim negativno oceno. jutri grem na razgovor za stefnjo solo na kateri se bom vrjetno prepisala amapk jaz bi raje sla v 1. letnik da se navadim sistema in novih ljudi.
• Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
pišeš, da bi se želela iz gimnazije prepisati na strokovno srednjo šolo. Zanima te, ali bi v tem primeru morala vpisati ponovno 1. letnik, ali pa bi lahko napredovala v 2. letnik.
To je zelo različno od enega srednješolskega programa do drugega. Ponekod bi lahko zahtevali vpis v 1. letnik ne glede na to, da si 1. letnik nekje že opravila, če prav razumem, pa ti predvidevaš, da ti 1. letnika v gimnaziji ne bo uspelo opraviti. Če boš imela zaključeno negativno oceno pri katerem od predmetov, ki jih imajo tudi na srednji strokovni šoli, boš po vsej verjetnosti morala na srednji strokovni šoli vpisati 1. letnik. V vsakem primeru pa, če bi želela se vpisati v 2. letnik, bi morala do začetka šolskega leta opravljati diferencialne izpite za 1. letnik iz predmetov, ki jih ti na gimnaziji nimaš, oni pa jih imajo in so jih njihovi dijaki v 1. letniku že poslušali.
Nekateri srednješolski programi ne ponujajo možnosti opravljanja diferencialnih izpitov, ampak moraš v vsakem primeru se vpisat v 1. letnik.
O tem bo najbrž več vedela svetovalna delavka na tvoji gimnaziji, prav gotovo pa bo imela najbolj verodostojne informacije svetovalna delavka na srednješolskem programu, kamor se želiš vpisati. Priporočam ti, da na spletu poiščeš kontaktne podatke šolske svetovalne službe na strokovni srednji šoli in jim pošlješ elektronsko sporočilo z enakim vprašanjem. Verjamem, da ti bodo znali odgovoriti tudi glede rokov prepisa.
Kljub vsemu ti želim čim bolj uspešen zaključek šolskega leta. Upam, da vse steče po tvojih željah.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja