Pozdravljeni,
Obiskujem 2. letnik srednje ekonomske šole. 1. letnik sem zaključil v Ljubljani in se v 2. letnik vpisal prav tako v ekonomsko šolo vendar v drugo mesto, ker sem nogometaš in se je nemogoče vsakodnevno voziti iz enega kraja v drugega. 2. letnik sem padal, tako da ga sedaj popravljam.
Veliko lažje bi mi bilo, če bi se šolal na daljavo, ker se nekako ne morem vključiti. Ali je sploh možno oziroma ali mora to odobriti ministrstvo?
Razmišljam pa tudi na prepis v 3. letno poklicno šolo. Ali je sploh še možno, da se prepišem?
Hvala za odgovor.
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Roky, lepo pozdravljen,
hvala za tvoje sporočilo. Veseli me, da skrbno načrtuješ svoje šolanje in raziskuješ možnosti, ki bi ti olajšale usklajevanje vsakodnevnih šolskih obveznosti in treningov. Praviš, da si nogometaš, imaš morda status športnika na šoli? Dijakom, ki imajo status športnika se lahko prilagodi opravljanje nekaterih šolskih obveznosti. Smiselno bi bilo, da o tem povprašaš svetovalno službo na tvoji šoli. Dogovori se za termin in svetovalna delavka ti lahko poda natančnejše informacije o možnih načinih šolanja. Šolanje na daljavo je mogoče, če so za to podani utemeljeni razlogi in za tovrstno obliko se dogovorite znotraj šole, a ima vsaka šola svoja pravila in določbe. Vsekakor bi ti svetovala, da se o tem pogovoriš tudi s starši.
Glede prepisa na 3-letno šolo je tako, da lahko daš prošnjo, nato jo obravnavajo in v kolikor imajo prostor in izpolnjuješ pogoje, je tudi to izvedljivo. Modro bi bilo preveriti program – o kateri šoli si razmišljal? Ponekod je potrebno opravljati diferencialne izpite za sprejem. Preveriti je potrebno tudi pogoje za vpis/prepis. Svetujem ti, da tvojo željo oz. razmišljanje deliš najprej s starši in se skupaj dogovorite za termin pri svetovalni delavki na tvoji šoli, kjer boste raziskali kakšne možnosti imaš. Vsaka šola ima namreč svoje pogoje in pravila. V kolikor želiš, mi lahko tudi zaupaš katero šolo trenutno obiskuješ in ti lahko pomagam navezati stik s svetovalno službo.
Verjamem, da se boš dobro znašel in vse dobro ti želim,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij