Pozdravljeni!
Sem na sredji frizerski soli in od tu se zelim prepisat ker de v tem programu nisem nasla in se vrjetno nikol nebom z veseljem bi se prepisala ampak se zau nemorem , ker sem zgubila pravico do preusmeritve ker sem se enkrat ze prepisala.Js mam tuki resne težave z motivacijo da se ucim ampak zj  bi me zanimala bolj alternativna možnost gimnazija v celovcu in me zanima ce je kje moznos da bi sla tja saj me je tista sola zelo pritegnala.
Lep pozdrav!
• la
lanaa
Srednja frizerska šola in gimnazija sta kot noč in dan. Gimnazija je mnogo težja in se verjetno niti povsem ne zavedaš glede stopnje težavnosti. Jaz ti bolj predlagam da greš na kakšno (drugo) srednjo strokovno šolo (malo prečikiraj programe - nekaj te sigurno pritegne) in nadaljuješ šolanje tam. Če uspešno zaključiš in opraviš poklicno maturo, imaš zelo veliko odprtih možnosti za na faks. Lahko pa še zraven opraviš maturitetni tečaj in greš v bistvu lahko kamorkoli. Gimnazijo pa ti iz lastnih izkušenj odsvetujem, ker je zelo zahtevna. Jaz sem na koncu šla na visokošolski študij - to kar bi lahko tudi šla iz srednje strokovne šole.
Drugače pa se niti ne obremenjuj preveč glede srednje šole, ne rabi ti biti všeč, ker je le en most do tvojega končnega željenega poklica. Raje se osredotoči na ocene, ker so za vpis v študij potrebne visoke točke! (vsaj za večina programov).
• Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
iz tvojega zapisa je razvidno, da veliko razmišljaš o svoji prihodnosti. Skrbi te, da trenutna izbira ni prava in da bo močno zaznamovala tvojo prihodnost. Želiš si sprejeti pravo odločitev, saj bi tako verjetno začutila tudi večjo motivacijo za učenje in delo. Dejstvo je, da je izbira srednje šole zelo pomembna odločitev in da je pomembno tudi, kako se ob tem počutiš.
Kar zadeva preusmeritev, verjamem, da razmišljaš tudi o alternativnih možnostih. Kljub temu pa je lahko gimnazija v Celovcu precej tvegana izbira. Predlagam ti, da preveriš naslednje:
ali šola sprejema dijake iz Slovenije, kakšni so ostali vpisni pogoji, kakšne so zahteve glede znanja nemškega jezika, katere predmetne izpite bi bilo treba opraviti, kaj to pomeni za tvoje bivanje in prevoz.
To lahko preveriš na njihovi spletni strani ali pa kontaktiraš šolsko svetovalno službo.
V prvi vrsti pa ti svetujem, da se pogovoriš s starši, prijatelji, znanci oziroma osebami, ki jim zaupaš, ter s strokovnimi delavci na tvoji trenutni šoli. Morda te bodo skozi pogovor, različna testiranja in nasvete lažje usmerili na pravo pot.
Čeprav trenutno obiskuješ srednjo poklicno šolo, to ne pomeni, da nimaš odprtih možnosti. Po končanem poklicnem tečaju lahko namreč šolanje nadaljuješ v poklicno-tehniškem izobraževanju, po opravljeni poklicni maturi pa se lahko odločiš za nadaljevanje izobraževanja na fakulteti ali za maturitetni tečaj, kjer se boš pripravila na opravljanje splošne mature.
Svetujem ti, da si prebereš naslednje prispevke:
-          https://cpi.si/poklicno-izobrazevanje/izobrazevalni-programi/programi/pti/
-          https://www.gov.si/teme/poklicno-in-strokovno-izobrazevanje/
-          https://srednjesole.media.si/smeri/maturitetni-tecaj-mt/
Nato pa se pogovori z bližnjimi osebami in sprejmi odločitev, ki bo zate najboljša. Verjamem, da se boš na koncu odločila prav.
Srečno!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike