Sem dijakinja 1. letnika gimnazije, in prihodnje šolsko leto se želim prepisati na drugo gimnazijo in sicer še enkrat v 1. letnik. Razlog za to je saj si želim tako rečeno "fresh start" in nisem najbolj zadovolna z mojimi ocenami ter gimnazijo. Želim si dvigniti povprečje, saj nameravam študirati medicino v Ameriki.
Zanima me če je to sploh možno in kako to storim..
gi
gimnazijka
hej! jaz ponavljam prvi letnik, ja je možno da se prepišeš na drugo gimnazijo. povprašaj kakšno svetovalko v šolj. ampak stvar je da če nisi zadovoljna z ocenami na tvoji gimnaziji, nevem kako bo na drugi drugače. ker pač vse gimnazije so po programu iste in trust da je zafukano spet v prvi letnik. ampak če se ti zdi to kot najboljša odločitev go wild!
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Če prav razumem, se nekako odločaš, da bi naslednje leto ponavljala 1. letnik v gimnazijskem programu. Je to zato, ker meniš, da boš letos neuspešna, ali meniš, da boš na drugi gimnaziji lahko imela bistveno lepše ocene, čeprav si pozitivna tudi na šoli, kjer si?
Od odgovora na vprašanje zgoraj je odvisno, kako bi ti svetovala naprej. V tem trenutku ti odgovarjam iz predpostavke, da želiš ponavljati, da bodo ocene in s tem povprečje ocen, ki ga želiš čez štiri leta pokazati fakulteti v tujini, višje.
Če boš letos v prvem letniku uspešna in boš zaključila prvi letnik tam, kjer si, potem ne moreš ponovno v prvi letnik nekam drugam. Lahko le napreduješ, torej, da se prepišeš naslednje leto na drugo šolo v 2. letnik. Za to moraš poslati prošnjo na želeno šolo, kjer te bodo lahko vzeli, če bodo imeli prosto mesto.
Če pa meniš, da ne boš uspešna, je pomembno, da oddaš prijavo za vpis v prvi letnik na drugo šolo v spomladanskem roku, tako kot devetošolci. Na ta način si boš zagotovila mesto na želeni šoli. Če boš namreč neuspešna v prvem letniku in boš čakala do junija, julija, avgusta za vpis na drugo šolo, se boš lahko vpisala le na šole, ki niso imele omejitve in bodo še imele prosta mesta. Še tretja opcija: če si na svoji šoli nezadovoljna s samo klimo, razredom ipd., a bi rada vseeno ostala na gimnaziji, lahko prepis izvedeš že sedaj in 1. letnik zaključiš drugje. Spet je postopek isti kot sem rekla zgoraj: pošlješ prošnjo na želeno šolo, kjer te bodo lahko vzeli, če bodo imeli prosto mesto.
Če te zanima še kaj ali pa bi rada pojasnila situacijo, pa napiši
Lep teden ti želim
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja