Zivjo,
obiskujem 1. letnik srednje strokovne sole tehnik mehatronike. Program se mi zdi malo prelahek in zelel bi si malo vec splosnih predmetov v visjih letnikih. V OŠ sem bil odličen. Ali bi bil možen prepis na gimnazijo in ali bi to bil prevelik zalogaj glede nadoknadenja in ucenja glede na to da so minili ze vec kot 3 meseci?
Lp
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
zaznavaš, da je trenutni program, v katerega si vpisan, zate prelahek. Razmišljaš o prepisu na gimnazijski program.
Prepis na drug program se svetuje čim prej, najkasneje pa do konca 2. letnika, ravno zaradi predmetov, ki bi jih moral naknadno opravljati. Trenutno si v 1. letniku, minili so 3 polni meseci, kar je ravno pravi čas za prepis. Po 3 mesecih lahko realno oceniš ali je trenutni program primeren zate ali ne. Vesela sem, da razmišljaš o sebi ter si aktiven pri ustvarjanju svoje prihodnosti.
Verjetno te zanima kako poteka prepis na drugo šolo. Najprej se o možnosti prepisa pogovori s starši, nato razmisli na katero gimnazijo bi se želel prepisati. Pokliči ali napiši mail svetovalni službi na gimnaziji in povprašaj ali imajo kakšno prosto mesto v 1. letniku. Namreč, če prostega mesta nimajo, te ne morejo sprejeti. Če bo prosto mesto, boš izpolnil prošnjo za prepis, kateri priložiš spričevala. Dogovorili se boste tudi za sestanek, na katerem ti bo svetovalna delavka razložila pogoje prepisa, torej kaj boš moral nadoknaditi. Nato se boste doma odločili ali boste dejansko šli v prepis.
Ocene splošnih predmetov se znajo prenesti ali delno dopolniti. Glede na to, da bo prepis tekom leta, boš lahko vso snov nadoknadil že v tem letu. Gre namreč le za 3 mesece. Kako in kdaj boš kaj nadoknadil, se boš dogovoril s posameznimi učitelji.
Glede na to, da se ti trenutni program zdi prelahek zate, mislim da ne bi smelo biti težav pri tem, da nadoknadiš snov za nazaj. V tem času so verjetno odpisali po 1 test na predmet, kar ni veliko v primerjavi s prepisom dijakov v 2. letniku, kjer morajo delati 2. letnih + predmete iz 1. letnika. In jim uspe. Tako da, brez skrbi. Če si organiziran, imaš voljo in če delaš kar moraš narediti, ne bo težav.
Pogumno po poti, za katero čutiš, da je zate primerna ;)
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije