Pozdravljeni,
vpisana sem v 1.letnik srednje strokovne šole.
Razmišljam o prepisu na gimnazijo, najverjetneje umetniško.
Ali se lahko prepišem med letom ali je boljše zaključiti letnik in se vpisati v 2.letnik?
Predvidevam, da bodo diferencialni izpiti, zanima me koliko bi jih morala opraviti?
Glede na to, da me po končani srednji šoli zanima univerzitetni program mislim, da sem zgrešila šolo.
Lep pozdrav in hvala za odgovor
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Zanima te, kdaj je pravi čas za menjavo srednje šole, ko dijak ugotovi, da ni prav izbral. Vsekakor je najprej potrebno dobro razmisliti o tem, ali so razlogi za prepis smiselni, tehtni in izbira 'nove' šole ustrezna. Oseba, s katero lahko to pretehtaš, je svetovalni delavec na tvoji šoli. Potem je dobro, da se o tem pogovorite s starši. Njihova podpora ti bo dragocena, nenazadnje pa morajo tudi podpisati izpisnico.
Kot svetovalna delavka spremljam veliko preusmeritev med srednješolskimi programi. Kar opažam je, da je bolje, da se dijak, ki je ugotovil, da ni ustrezno izbral srednješolskega programa, prepiše čim prej oz. ko dobi možnost za to - prepis je namreč pogojen predvsem s tem, ali imajo na šoli, kamor si dijak želi, prostor (to lahko preveriš s klicem na želeno šolo). To je odgovor na tvoje vprašanje, kdaj se prepisati. Prej boš to naredila, prej se boš vključila v novo okolje in začela delati na šoli, ki si jo želiš. V začetku prvega letnika še ne bi imela diferenc, ki pa ti ne bi ušle, če bi se prepisala šele na prehodu v drugi letnik. Poleg tega je prepis iz prvega v drugi letnik iz strokovnega v gimnazijski program zelo zahtevna, saj ti manjka znanje pri vseh predmetih, tudi osnovnih, in marsikateri gimnazijski program tega zato niti ne omogoča. Medtem ko v tem delu prvega letnika to ne bi smel biti problem.
Seveda pa je pomembno še nekaj, saj govoriš o umetniški gimnaziji: nanjo se lahko vpišeš le, če imaš opravljen preizkus nadarjenosti, ki se opravlja enkrat letno. Če si preizkus lani marca opravila, imaš enega od osnovnih pogojev za vpis, sicer te možnosti nimaš. Lahko pa opravljaš preizkus v letu 2026 in se poskusiš prepisati potem. Opozarjam le na že prej omenjeno razliko med srednješolskim strokovnim in gimnazijskim programom, zaradi katerega bi imela do takrat že določene manjke v znanju, ki bi jih morala nadoknaditi po prepisu.
Če te še kaj zanima ali če sem bila nejasna, mi napiši in ti bom poskusila odgovoriti.
Lep pozdrav
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
Pi
Pixie
Pozdravljeni,
hvala za odgovor. Dolgo časa sem razmišljala kako in kaj, lahko bi rekla, da se je kriza še poglobila.
S starši smo med tem časom raziskali možnosti na različnih gimnazijah - na nekaj izmed njih bi se bilo možno z nekaj diferencialnimi izpiti prepisati direktno v drugi letnik.
Sama nisem čisto prepričana, če ne bi bil vpis v 1.letnik boljša izbira, čeprav se starši s to možnostjo seveda ne strinjajo, saj to pomeni izgubo dodatnega leta.
Ravno tako niso navdušeni nad prepisom samim, saj sem lansko leto hotela na strokovno šolo in o gimnaziji nisem hotela niti slišati. Vedno bolj sem prepričana, da sem naredila napako in da mi na tej šoli ni všeč popolnima nič - ne program, ne sošolci ne profesorji.
Moje ocene so pri splošnih predmetih zaenkrat solidne, čeprav odličnih ocen ni toliko, kot sem jih bila navajena iz osnovne šole. Drugače je pri strokovnih predmetih in profesorjih, ki jih učijo - ocene pri teh predmetih so podpovprečne, kljub trudu, ki ga vlagam v učenje.
Bojim se, da na gimnaziji ne bi bila uspešna, hkrati pa si ne predstavljam, da bi zaključila šolanje na trenutni šoli.
Prosim za nasvet, saj imam res veliko dvomov glede svoje prihodnosti.
Hvala lepa za odgovor in lep pozdrav