Pozdravljeni,
jaz trenutno obiskujem srednjo kozmetično šolo 1 letnik ampak bi se mogoče prepisala na frizersko in me zanima ali moram zaveti od zacetka oz spet od 1 letnika ali lahko že zračnem takoj v 2 letniku naslednjo leto
• Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
za prepis je pomembno, da se seznaniš z zahtevami in postopki na šoli, na katero se želiš prepisati. Možnosti so res različne, zato je najbolje, da se obrneš na šolsko svetovalno delavko in se pozanimaš o natančnih pogojih za prepis.
Imaš dve možnosti:
Ponovni vpis v 1. letnik: to je pogosto bolj enostavna možnost, saj se ob vpisu upoštevajo tvoje ocene iz osnovne šole (7., 8., in 9. razred). V tem primeru moraš oddati prijavnico do 2. aprila, zato je pomembno, da se tega roka držiš.
Pogojni vpis v 2. letnik: to možnost omogočajo šole, kjer je na voljo prosto mesto, vendar pa ti določijo opravljanje določenih predmetnih izpitov. Izpiti, ki jih boš morala opraviti, so običajno povezani z razlikami v predmetniku 1. letnika, kar pomeni, da moraš nadoknaditi znanje, ki si ga zamudila (teorija, vaje, praksa). Ponekod je potrebno te izpite opraviti pred vpisom, drugje pa so lahko določeni roki, do katerih moraš izpite uspešno opraviti poleg rednih sprotnih ocenjevanj. Pogoj za to je tudi uspešno zaključen 1. letnik na trenutni šoli.
Vsaka šola ima svoje specifične postopke, zato je res najbolje, da se obrneš na svetovalno službo, kjer ti bodo natančno povedali, kako poteka postopek na njihovi šoli in katere možnosti imaš.
Upam, da ti to pomaga pri tvoji odločitvi! Če imaš še kakšno vprašanje, sem tukaj za pomoč.
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike