Dve leti nazaj sem se zelo samozavestno vpisala na fakulteto, za katero sem verjela, da me bo pripeljala do mojega sanjskega poklica. Vendar prvega letnika nisem naredila. Nato sem ponavljala letnik in zraven še delala 3 študentska dela, vedno bolj ugotavljala da ta smer ni zame, ampak še vedno vztrajala in skušala narediti letnik. Spet mi ni uspelo.
Trenutno pavziram in delam, da vrnem štipendijo, bi se pa rada prepisala na drugo fakulteto, ker zdaj vem, da sem se prvič napačno odločila.
Problem je, da vse fakultete, kamor bi se rada vpisala, ne ponujajo izrednega študija (redno se ne morem več vpisati, ker sem že ponavljala). Ali to pomeni, da se nikoli ne bom mogla vpisati tja oziroma kaj mi sploh še preostane?
Počutim se kot failure, ker mi nikakor ne uspe narediti letnika, družina mi govori, da mi ne bo nikoli uspelo in naj grem raje delat. Jaz pa si samo želim končno končati nekaj in si pridobiti izobrazbo in poklic, ki ga bom (vsaj delno) rada opravljala. Ampak ravno zdaj ko se mi zdi, da sem končno odkrila kaj bi rada počela, se očitno ne bom mogla vpisati :(
• Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si podelila svojo situacijo, kot tudi, da si pripravljena spregovoriti o svojih občutkih. Razumem, da je to zate zelo težko obdobje, in povsem naravno je, če se zaradi vsega skupaj počutiš preobremenjeno ali obupano.
Izbira kariere je ena najpomembnejših in hkrati najzahtevnejših odločitev v našem življenju. Pri tem veliko ljudi naleti na izzive ter dvome, kar je povsem običajen del tega procesa.
Predstavljam si, kako težko je slišati negativne komentarje družine, še posebej, če se že sama počutiš negotovo. Želim ti povedati, da to, da si doživela neuspeh, še ne pomeni, da si sama neuspeh (niti da boš neuspešna tudi v prihodnosti). Neuspeh je del učenja in iskanja poti, ki ti bo resnično ustrezala. Včasih pravo pot izberemo že v prvem poskusu, včasih pa zato potrebujemo več časa – in to je povsem v redu.
Čeprav tega morda trenutno ne vidiš, tvoja vztrajnost, ki si jo pokazala, nakazuje na veliko odločnost ter moč, ne neuspeh. To, da delaš z namenom povrnitve štipendije in že razmišljaš o svoji prihodnosti ter iščeš rešitve, pa mi pove, da si situacijo vzela v roke odgovorno.
Glede podrobnosti o prepisu bo sicer odgovoril drug svetovalec, ki ti bo pomagal raziskati razpoložljive možnosti. V tem obdobju, ko pavziraš, pa ti predlagam, da si vzameš čas za premislek ter ponovno oceno lastnih želja in ciljev. Čeprav se morda zdi, da si v nerešljivi situaciji, je dobro vedeti, da vedno obstajajo načini, kako premagati izzive. Nič ni narobe, če trenutno nimaš vseh odgovorov – pomembno je, da jih postopoma iščeš.
Verjamem vate in v to, da boš našla zase smiseln korak naprej. Držim pesti, da ti uspe, in ti želim na tej poti veliko poguma!
Lepo bodi,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)
• Uredništvo
Tadej Jezernik
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
če si že izkoristila vse možnosti rednega vpisa, je vpis na študij možen zgolj izredno – in sicer na fakultete, ki izredni študij ponujajo.
Pravilno opažaš, da nekatere fakultete izrednega študija sploh ne razpisujejo. Predlagam, da se obrneš neposredno na izbrano fakulteto in preveriš, ali ponujajo izredni študij za program, ki te zanima. Dogaja se namreč, da fakultete v določenih letih ne razpišejo izrednega študija, a ga kasneje ponovno vključijo v razpis.
Morda lahko razmisliš tudi o možnosti izrednega vpisa na drugi univerzi.
Lep pozdrav,
Tadej Jezernik, dipl. upravnih ved
• ma
malo manj izgubljena
Najlepša hvala Vam za spodbudne besede in za pomoč pri iskanju rešitev :)
Našla sem Pravilnik o prispevkih in vrednotenju stroškov Univerze v Ljubljani in Splošne pogoje plačevanja šolnin in prispevkov za študij na Univerzi v Mariboru, kjer piše, da univerza zaračunava šolnino (poleg izrednega študija) za redni študij po študijskih programih prve in druge stopnje za kandidate, ki imajo ob vpisu že pridobljeno enakovredno stopnjo izobrazbe, ali želijo spremeniti študijski program in so pred tem že ponavljali letnik ali spremenili študijski program ali smer na isti stopnji študija, na podlagi česar sklepam, da se je torej kljub koriščenju bonusa možno še enkrat vpisati redno in plačevati šolnino. Za vsak slučaj pa se bom pozanimala še na referatu fakultete, za katero se zanimam.