Pozdravljeni, sem Klemen. Obiskujem 1. Letnik gimnazije v MB. Ta šola mi že zdaj povzroča ogromno težav in vidim da letnika ne bom naredi, torej bom padel. Zelo sem v stiski in psihočno utrujen. Z starši sem imel pogovor in rekli so naj storim tako da se bom jaz najbolje počutil. Torej moje vprašanje se glasi:
če zaostanem 1. Letnik gimnazije, se lahko prepišem v 1. Letnik trgovske šole na program ekonomski tehnik in tam ponovno začnem izobraževanje v 1. Letniku. Saj je program lažji, v šolo bi pa dosti raje hodil tja. In ali sem na karkoli omejen če se želim prepisati tja. Ali ima kdo prednost pred mano ali se potem v prvi letnik vpisujem enako kot vsi ostali v 2010 generaciji ( sedaj obiskujejo 9.r)
prosim za čimprejšnji odgovor saj imam zares veliko skrbi in stresa... lep pozdrav! Klemen
Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen.
Najprej bi ti rada povedala, da je popolnoma razumljivo, da se počutiš v stiski. Prehod v srednjo šolo je velik korak in vsak se sooča s svojimi izzivi na svoj način. Pomembno je, da iščeš rešitve in možnosti, ki jih imaš.
Če se želiš preusmeriti na drug program, lahko to narediš še v tem koledarskem letu, da ne izgubiš dodatnega leta. Pogoj pa je, da pokličeš svetovalno delavko na trgovsko šolo in vprašaš, ali imajo kakšno prosto mesto za vpis v 1. letnik. Če imajo prosto mesto, še vedno nisi preveč zamudil in boš zagotovo zlahka nadoknadil zamujeno.
V primeru, da imajo zapolnjene oddelke, pa sta dve možnosti:
1. Ponovni vpis v prvi letnik: to pomeni, da oddaš prijavo hkrati z ostalimi devetošolci (do 2. 4. 2025). Pri vpisu se ponovno upoštevajo spričevala 7., 8. in 9. razreda.
2. Če uspešno opraviš 1. letnik na trenutni šoli, lahko poskusiš s preusmeritvijo vpisa v 2. letnik trgovske šole, vendar ti bodo določili strokovne predmetne izpite iz 1. letnika, ki jih boš moral opraviti za uspešen vpis v 2. letnik. Tu obstaja še en zelo pomemben dejavnik - pogoj je, da imajo prosto mesto za vpis, kar pa se ponavadi izve šele po popravnih izpitih, torej konec meseca avgusta.
Osebno menim, da je prva možnost najboljša izbira.
Najpomembneje je, da narediš, kar bo najboljše zate in za tvoje počutje. Če te gimnazija preveč obremenjuje in se ti zdi, da boš uspešnejši in srečnejši na drugem programu, je to povsem v redu. Vsak ima svojo pot in pomembno je, da najdeš tisto, kar ti najbolj ustreza.
Če imaš še kakšna dodatna vprašanja, mi jih kar napiši. Tu sem, da ti pomagam.
Lep pozdrav
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike
Kl
Klemen
Hvala vam iskreno iz dna srca za pomoč, imam samo vprašanje: ali imam enake pogoje kot vsi deveti razredi in oni nimajo nic prednosti pred mano ?
Uredništvo
Urška Stepišnik
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljen,
seveda. Pri ponovnem vpisu v prvi letnik imaš enake možnosti kot ostali devetošolci, nihče nima prednosti.
Lep pozdrav