zdravo, rada bi vprašala kaj naj naredim če bi se rada prepisala iz srednje šole na drugo zaradi družbe, zdi se mi da bi se na drugi šoli imela boljše vendar mi je tudi na prvotni zelo dobro moti me samo družba in se mi zdi da ne spadam zraven na drugi so pa vsi moji prijatelji in se imajo veliko boljše kot jaz. To me mori že par dni in res nevem kaj naj naredim bolj ko razmišljam slabše je. Na to katero šolo se naj vpišem sem razmišljala že pri vpisu na srednjo vendar sem se potem odločila da grem tja zaradi sestre ki mi je govorila da je tam fajn. Zdi se mi če ona nebi šla na to šolo jaz tudi nebi šla nikoli tja.
• Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če se želiš prepisati iz ene šole na druge, moraš najprej pridobiti informacijo na tisti šoli, kamor se želiš vpisati, če so namreč sploh še prosta mesta. Potem je potrebno preveriti, če boš morala opravljati še morebiti kakšne manjkajoče obveznosti za nazaj. To urediš tako, da napišeš prošnjo na tisto šolo, kamor bi se želela prepisati (nimam informacije, če gre za isti program). Prošnjo posreduješ ravnatelju/ravnateljici šole. Prošnjo morajo obvezno podpisati tudi tvoji starši, če si še mladoletna. Ker nisi napisala svoje starosti in kateri letnik si zaključila, iz tvojega vprašanja predvidevam, da si zaključila prvi letnik. Praktično to pomeni, da bi potem morala preveriti, če imajo prosto v drugem letniku (seveda, če si prvi letnik zaključila pozitivno).
Sicer pa, kako si prepričana, da se prijatelji imajo veliko boljše kot ti? Kako lahko »izmeriš« njihovo počutje, v primerjavi s tvojim na »tvoji« šoli? Kaj pa, če pretiravajo in boš potem ob prepisu ugotovila, da ti je dejansko na »tvoji sedanji« šoli bilo povsem ok? S svojimi prijatelji lahko še vedno ohranjaš prijateljstva tudi popoldan, hkrati pa si širiš krog novih poznanstev na svoji šoli. Si prepričana, da te morda občutek, da »ne spadaš zraven« ne bi spremljal tudi na šoli, kamor bi se prepisala? Včasih lahko doživljamo občutek tujosti tudi s tistimi, ki jih imamo radi. Velikokrat se je namreč že zgodilo, da prijateljstva iz osnovne šole potem v srednji šoli izzvenijo. Pogostokrat se namreč zgodi, da tesna zavezništva iz osnovne šole ob prihodu v srednjo šolo, razpadejo. Na tem forumu sem še pogostokrat odgovarjala tudi na tovrstna vprašanja.
Predlagam ti, da daš priložnost sošolcem na sedanji šoli in oblikuješ znanstva, ki bodo pripomogla k boljšemu počutju.
Pred kakršnokoli odločitvijo ti predlagam, da si napišeš na list, kaj je tisto, kar je v sedanji šoli OK. In tisto, kar bi spremenila.
Zapiši si odgovore tudi na naslednja vprašanja: Kakšne težave ti povzroča trenutna situacija? Kaj je zate največja nesprejemljivost tvoje trenutne situacije? Kako bi rada, da bi bilo tvoje življenje videti čez eno leto? Katere bi bile dobre plati spremembe šole? Je možno to doseči na sedanji šoli? Na lestvici od 0 do 10 (slednja je najvišja ocena) napiši, kako zelo si želiš spremembe? Kaj te zadržuje, da stojiš na tej oceni, ki si si jo napisala?
Upam, da ti bo po (zapisanem in ponovno prebranem) odločitev lažja.
Želim ti, da boš »imela moč, da sprejmeš tisto, česar ne moreš spremeniti, daj boš imela pogum, da spremeniš tisto, kar lahko spremeniš in modrost, da razlikuješ to dvoje«.
Naj bo tvoja odločitev modra.
Vse dobro.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja