Pozdravljeni,
imam problem in sicer...
Obiskujem drugi letnik Srednje zdravstvene in kozmetične šole Maribor, na kateri sem odličnjak in jo opravljam z tako rečeno levo roko. Toda se na tej šoli nasplošno ne počutim vredu zaradi odnosa v razredu in odnosa med profesorji in dijaki, prav tako pa me tak poklic ne interesira več in, ker mi splošna matura omogoča vpis na vse univerzitetne študije, bi se rad prepisal na gimnazijo na SŠSB, kjer imajo zame prosto mesto. Pozanimal sem se glede diferencialnih izpitov in sicer bi jih moral opraviti 7, kar meni osebno ne povzroča težav. Prav tako na tej šoli poznam veliko profesorjev in dijakov, saj so bili moji sošolci v osnovni šoli. Obrnil sem se tudi na njih in vsi so mi povedali, da verjetno z opravljanjem gimnazije ne bi imel težav, le da bom moral malo stisnit pri opravljanju diferencijalnih izpitov. Na trenutni šoli sem o prepisu govoril s razredničarko, dvema socialnima delavkama, podravnateljico in ravnateljico in sicer me vseh 5 prepričujejo naj ostanem češ, da bo matura tukaj lažja in ker sem že navajen tega ''SZKŠMB življenja''. Prav tako pa mi je bilo priznano, da imajo od tako uspešnih dijakov korist, saj se s tem promovirajo in dobivajo glavnino.
Ko mi je bila ponujena ta možnost za prepis sem bil 100%, da se bom prepisal, toda po vseh teh pogovorih, prepričevanjih in manipulaciji nisem več prepričan. Oziroma prepisal bi se še vedno rad, toda so v mene vbili strah, da izpitov in ostalih obveznosti ne bom opravil. Sicer tudi, če bi moral ponavljati letnik mi to ne povzroča hude stiske.
Prav tako sem seveda govoril s starši, ki me podpirajo v katerikoli odločitvi, ki jo bom sprejel. Prav tako sta mi povedala, da ne bo nič narobe, če bom ponavljal letnik, toda v meni se še vedno poraja strah, ki ga zaradi vse zmedenosti ne znam več opisat. Morda mislite, da sem odločitev v sebi že nekako sprejel in me je le strah to povedati naglas?
Na vas se obračam, saj bi želel slišati nevtralno mnenje.
Hvala za odgovor
st
studentka
Hoj!
Razumem te, in se strinjam, da si nekako že odločen. Tudi jaz bi te podprla, pri tem da se prepišeš. S tem ne boš nič zasral, ker veš, da ti ni dobro na tej šoli, starši te podpirajo, in ni ti hudega če bi ponavljal letnik. Vedno bodo ob spremembah nate prežali ljudje zaradi lastnih interesov, ampak mislim, da imaš idealne pogoje, da se prepišeš. Jaz se spomnim sebe v srednji šoli, ko se mi je zdelo grozno, da študentje ponavljajo kak letnik, kaj šele dijaki v srednji šoli! Sedaj se mi vse te grozote zdijo brezpredmetne, če le zasleduješ svoje dobro. In mislim, da ni kaj dosti več za razmišljati. Verjamem, da ti bo uspelo. Če te je strah teh bednih diferencialnih, pa ti predlagam, da si najdeš kakšno skupinico za učenje, kontaktiraš kakšne dijake (enako stare in se skupaj učite).
Srečno!
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Dragi fant, pozdravljen.
Tako lepo si opisal situacijo in svoj notranji konflikt, da ti moram čestitati - vidi se, da si sposoben, razmišljujoč mladostnik, ki ga ni strah razmišljati 'out of the box' in iti iz cone udobja. O slednjem te prepričujejo na tvoji sedanji šoli: da je lažje ostati pri preverjeni izbiri, na lažji poti, z dodatnim, tihim upanjem, da boš na koncu zlati maturant, s katerim se bodo lahko pohvalili... Lahko je razumeti, da si ne želijo izgubiti uspešnega dijaka. A gledano malce 'z višine' si zanje eden od dijakov v mnogih generacijah, ki se na šoli izmenjujejo, medtem ko je tvoja osebna zgodba ena in edina. Zato je prav, da izkoristiš svoj potencial in poslušaš svoj notranji glas.
Prav imaš, eno leto, če se ti slučajno pronesreči, ni nič v primerjavi s celotno poklicno potjo, ki se ti lahko s tem bistveno spremeni. Mnenja ljudi na šoli so te zamajala in ti vzbudila skrite skrbi, ki si jih sicer že imel, a si jih uspel krotiti. V resnici je to dobro, saj te je prisililo, da si (ponovno) razmislil o vseh plateh svoje odločitve. Dejstvo je, da je gimnazija najtežji sredješolski program, a ob vsaj povprečnih sposobnostih in odločenosti posameznika, da bo vlagal čas in trud v šolsko delo, se da. Skušaj zbrati misli in se odloči tako, da bodo v ospredju tvoje želje, potrebe, dolgoročni cilji, ne pa strahovi. Ob podpori, ki jo imaš v starših, in z odločnostjo, s katero si se vsega skupaj lotil, verjamem, da ti bo uspelo.
Želim ti veliko uspehov na tvoji poti in prijeten zaključek počitnic.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja