Pozdravljeni
v tem šolskem letu sem se iz ene srednje šole ze prepisala na drugo v isti program, kjer je vse super, samo mi trije predmeti delajo velike tezave. Kljub trudi in pomoci me je prav groza vsakega ocenjevanja. Prav panika me zagrabi, ceprav vem da sem se ucila in da znam, v soli pa popolnoma zablokiram.
Zanima me ali se med tem solskim letom se lahko prepisem na drug - strokovni- program na isti soli?
Ce padem letnik se lahko vpisem na strokovni program na isto soli v prvi letnik? Kdaj se moram vpisati? Na rednem vpisu?
hvala za odgovore
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Najprej glede teh treh predmetov, kjer te zgrabi panika. Lahko bi prosila učitelje za dodatno oziroma konzultacijsko uro, da ti razložijo snov. Lahko bi se tudi dogovorila s kakšnim sošolcem oziroma sošolko, da ti snov na drugačen način razloži, saj smo si vsi med seboj različni in enim odgovarja en način razlage, drugim pa povsem drugačen. V skrajnem primeru imaš tudi možnost inštrukcij, le da te zahtevajo dodatno plačilo. Če še nisi vseh teh možnosti izkoristila, bi ti svetovala, da se najprej potrudiš razumeti snov in poskusiš z drugačno strategijo učenja, kot pa da obupaš, saj lahko tudi, da bodo na drugi šoli predmeti, ki ti ne bodo ležali. Za nekatere stvari se moramo bolj potruditi in super je, da vemo, katere stvari so to, da se organiziramo tako, da kar se da kakovostno uredimo zadeve. Sicer pa naj te potolažim, da prehod iz osnovne v srednjo šolo predstavlja veliko spremembo. Poleg novega okolja, sošolcev, učiteljev in predmetov, so novosti tudi v načinu, kako poteka pouk in ocenjevanje. Zato je povsem normalno, da doživljaš to spremembo in rada bi, da se zaveš, da se boš tudi na te spremembe privadila in jih usvojila. Če so stiske premočne, pa bi ti svetovala kakšen razbremenilen pogovor pri šolski svetovalni delavki.
Glede prepisa je tako, da je možen prepis med šolskim letom, če le imajo v željenem programu prosto mesto in če imaš možnost nadoknaditi zamujeno. Lahko se načeloma prepišeš tudi v program na drugi šoli. Tudi v tem primeru ti svetujem, da se obrneš na šolsko svetovalno službo željenega programa oziroma šole ter preveriš, kakšne možnosti imaš.
V primeru, da padeš letnik, lahko ponavljaš letnik na istem programu, lahko pa se prepišeš (če je prosto mesto). Ponovno ti v tem primeru svetujem, da se obrneš na šolsko svetovalno službo in se pozanimaš glede postopka prijave, ki ni enak rednemu.
Upam, da sem ti kaj pomagala. Kakorkoli, premisli vse možnosti in predvsem ne beži pred izzivi, saj te bodo prej kot slej dohiteli in enkrat se boš morala soočiti z njimi. Kar pogumno!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike