Vprasala bi za nasvet. Torej vedno ko sva z mami skupaj npr. v kuhinji me krega ker nimam pospravljene sobe, ker nimam pospravljene kopalnice, ker sem premalo zunaj... Zato mi enostavno v njeni druzbi ni vec prijetno biti, zato grem pač v sobo, to ji pa spet ni prav, js vec nevem kaj nj nrdim, ce sm pr njej me nadira ce nism me pa spet krega ker nc casa ne preziviva skupi in dans sem bila vecinoma popoldne v sobi, zvecer me je spet nadirala in mi dala zaradi tega spet neke svoje kazni, ki mi bodo zagrenile poletje. Pol se krega zato kr sem tok casa v kopalnici a iskreno nevem ka jo ma tuki za motit glede na to da ima svojo kopalnico. Res vec nevem a hoce da se ubijm da bo mela pol mir pred mano al kaj. Kaj mi priporocate???
• Uredništvo
Živa Leben

Odgovor svetovalke:
Zdravo Na,
najprej hvala za tvoje sporočilo in to, da si tako iskreno zapisala svoje občutke. To ni vedno lahko, še posebej kadar so občutki boleči in težki.
Če te prav razumem, s strani mami pogosto prejmeš kritiko in opazke na vse kar narediš. In, da ti je zato v odnosu z njo zelo težko biti sproščena. Potem, ko se umakneš, pa je to spet narobe in ponovno prejmeš očitke. In vse skupaj nastane začaran krog. Kot da ni prave izbire. Te slišim pravilno?
Prav je, da si poiskala podporo in prostor za pogovor, ali vsaj nekolikšnjo odložitev teže situacije, saj verjamem, da ni enostavno ko si v taki dinamiki s staršem. Ko se težki občutki kopičijo je pomembno, da zanje najdemo pravi način, da jih izrazimo in z nekom delimo. Tvoja stiska je pomembna, resna in upravičena. In pomembno je, da veš, da nisi sama. In, da nisi ti problem. Tvoje misli in občutke je vredno slišati in jim dati prostor.
Iz zapisanega bi sklepala, da je doma včasih težko govoriti o tvojih občutkih. Imam prav? Bi ti lahko v težkih trenutkih pomagala katera druga odrasla oseba, ki ji zaupaš in ki bi ji lahko povedala, kako se počutiš? Mogoče svetovalna delavka, učiteljica,kateri izmed sorodnikov, šolska psihologinja? Ko te prepravijo težke misli in občutki, ter si v hudi stiski se lahko obrneš tudi na katero izmed brezplačnih številk za pomoč, npr. TOM telefon ali Samarijan. Tu ti bodo prisluhnili strokovnjaki, ki ti lahko ponudijo dodatno podporo in pomoč. Tvoj klic pa je anonimen in brezplačen. Zmeraj pa smo ti na voljo tudi pri #Tosemjaz.
Kar ti lahko zdaj svetujem, je:
1.) da poiščeš varen prostor za pogovor z odraslo osebo, ki te bo slišala brez obsojanja.
2.) da si dovoliš občutiti, kar čutiš – tvoja čustva imajo svojo težo in pomembnost, in pomembno je, da jih ne stiskaš v sebi ali skrivaš pred drugimi.
3.) da ne ostaneš sama v tem. Res ne rabiš nositi bremena vsega sama. Smeš prositi za pomoč. Smeš biti slišana. In smeš si poiskati pomoč.
In ne – ni tvoja naloga, da ugajaš, zadržuješ čustva ali da vse rešiš sama. Tudi če tvoja mami v tem trenutku ne zna bolje, ne pomeni, da si ti vredna manj ali da si dolžna sama zdržati s temi občutk.
Vse dobro ti želim,
Živa Leben, mag. zakon. in druž. štud.