Zdravo, pišem ker imam veliko nerazciscenega s svojo babico. Bralec te pripovedi se morda sprasuje kaj ima dvajsetletnik takega z babico, jaz pa lahko povem da veliko. Pri osemnajstih sem se odselil od staršev kr je bilo stanovanje veliko 40 kvadratov in absolutno premajhno za tri odrasle osebe (da ne omenjam očetovih nezrelih izpadov jeze, obtoževanja drugih za svoja čustva in njegove brezposelnosti, saj je že več kot deset let brez službe kr noben delodajalec ni vreden njegovega znanja lol). Nekaj časa sem lani živel sam, stroške mi je plačevala babica (mamina mama) in mi zelo pomagala da bi se izkopal iz krize (takrat sem bil še svež iz psihiatrije, joj se vedno nosim te težke spomine v sebi). Z maminimi starši smo se tako veliko bolj zbližali kot prej ko sem hodil tja na počitnice. AMPAK, odkril sem neko temnejšo plat njenih staršev ki sem jo vedno čutil ampak nikoli z njo ukvarjal. Gre za to da zna biti ta babica zelo nesramna in dominantna nad tabo. Pač lani poleti smo bili skupaj na morju (ja čudno je ampak drugač sploh ne bi šel na morje kr si tega pač ne bi mogel privoščit) in je šlo vse dobro dokler ni začela s svojim provociranjem. Motilo jo je da se nisem vedno odzival ko se je hotela pogovarjat z mano pa je pol prišla v mojo sobo, se mi vsedla na posteljo in se tiščala v mene. Pa sem rekel naj mi da mir in mi je ona rekla to nazaj naj dam njej mir. Igra se take igrice včasih ko namerno provocira. Pol pa mi je jebala mater enkrat ko sem se zaprl v sobo pred njo. In sem popizdil. No pol je šlo vse navzdol. In je rekla da naj si JAZ POISCEM POMOC. Kadar sem pri njej pa hodi v hiši vsaki 1-2h k meni da preveri kako sem (jaz temu pravim kontrola). Pa hoče da jo objemam na silo. To je tudi razlog zakaj pišem. Ne vem zakaj se dobesedno obeša po meni in mi ukaze objemi staro babico čeprav meni ni do tega. Mi je rekla včeraj da sem poceni kurba kr sem v politični stranki ki njej ji vsec pa sem ji ostro povedal da ne maram takih besed. Pol je pa vidla da je naredila napako pa začela obračati besede češ da se je samo hecala jaz pa sem to resno vzel. Pa mi pol rekla KAKO SEM OBCUTLJIV. Zakaj se ne zna drugače pogovarjat??? Na morju mi je pa jebala mater in pol pravila da je rekla JEBEMU MATER ipd. In pol ti take govori da imaš pri njej zlato rit ko ne more razumet da me je prizadela. Potiska mi denar, dela usluge, celo streze hrano. ZAKAJ POL TO VSE OCITA?? Sej jo redko prosim za pomoč, VSE MI SAMA POTISNE. V zameno za to pa jo MORAM NA SILO OBJEMAT in SE PRIJAZNO POGOVARJAT Z NJO. Pa piše mi po Messengerju večkrat na teden čeprav sem to že dosti omejil da mi da mir. ŽENSKA MI NE DA MIRU, non-stop se moram borit da me pusti pri miru. Počutim se tako izrabljeno in nemočno kr moram to prenasat da nisem na ulici (imam pa hvalabogu študentsko sobo v mb). Enostavno čutim da ni prav kar se mi dogaja ampak ŽAL ne gre drugače. Prisiliti se moram da objemam njeno staro telo da se ne rabim non stop prepirat in da imam MIR. Včasih si želim da bi šla stran ampak kje bi pa pol živel??? Upam da obstaja neka boljša rešitev (zdaj sem pri njej max dva dni pa pol pobegnem v študenta). Težko to prenašam res to žaljenje in vsiljevanje v moj prostor. PROSIM PROSIM naj mi čim več ljudi vsaj nekaj napise v odgovor kr še počutim da sem sam in da sem duševno moten (to se ona včasih pogovarja z dedkom ko se razjezil češ da me spet nekaj goni). P.S.: Na psihiatriji sem bil zaradi anksioznosti in depresije tako da se kr jasno vidim kaj se mi dogaja:)Lp
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen!
Hvala, da si z nami delil svojo zgodbo. Slišati je, da si se v življenju srečal s težkimi preizkušnjami, ob katerih verjamem, da si bil oz. si še v stiski. Kljub temu pa je videti, da se zelo trudiš, iščeš pomoč in rešitve, kar je zelo pohvalno. Bodi ponosen na sebe!
Mi je žal, da si s strani babice deležen zbadanja, žaljenja, vdiranja v tvoj osebni prostor. Verjamem, da ti je ob tem zelo težko. Lepo od babice, da ti je ponudila pomoč, ko si jo najbolj potreboval, nikakor ji pa to ne daje pravice, da se lahko do tebe tako obnaša in prestopa tvoje osebne meje. Povsem razumljivo je, da ti ob tem ni prijetno, občutiš jezo, frustracijo in verjetno še kakšno drugo čustvo. Definitivno imaš pravico, da si postaviš svoje meje. Študentski dom je dobra rešitev. Verjamem pa, da si kdaj ob vikendih želiš, da bi se vrnil domov. Si babici poskusil postaviti mejo s pomočjo tehnike »jaz stavki«? Pomeni, da najprej izraziš, kaj te moti, poveš kako se ob tem počutiš in zaključiš, kako bi si ti želel drugače; pri tem izhajaš iz sebe (torej »jaz se tako počutim«). Na primer: Zelo sem hvaležen za vso pomoč, so pa objemi nekaj kar presega mojo mejo in se ob tem ne počutim prijetno; želel bi si, da me prenehaš objemati in siliti vame; lahko pa se dogovoriva, da skupaj spijeva kavo in se kaj pogovoriva. Ti seveda oblikuj mejo, tako da izhajaš iz svojih občutkov in želja.
Včasih pa se je potrebno zavedati, da ne moremo nadzorovati vedenja in odločitve druge odrasle osebe ter sprejeti stvari kot so in iskati rešitve, kaj lahko mi storimo, da se situacijam izognemo in zaščitimo sebe. Ko gre za nam najbližje osebe, je to lahko precej težko; je pa pomembno, da poskrbiš za sebe, svoje zdravje in počutje. Kakšen je sedaj tvoj odnos s starši? Bi bila kdaj možnost, da bi se kakšen vikend vrnil domov k staršem? Je kakšna možnost, da tudi kdaj za vikend ostaneš v študentskem domu, če se pri babici počutiš tako nelagodno? Ali da greš mogoče k babici samo na kosilo oz. za krajši čas?
V pismu si zapisal, da si zaradi težav z depresijo in tesnobo že poiskal strokovno pomoč v bolnišnici; bravo za tvoj pogum. Želela bi preveriti, ali imaš glede teh težav še naprej strokovno pomoč in podporo? Imaš pri psihologu/psihiatru redne kontrole in imaš tudi tam morebiti kakšen varen prostor, kjer lahko podeliš in se pogovoriš o svojih stiskah?
Če si vključen v obravnavo v katerem izmed zdravstvenih domov v Center za duševno zdravje odraslih, lahko preveriš, če imajo v svojem timu tudi socialno delavko/ca (v večini timov je ta profil že prisoten). Morebiti se lahko s socialno delavko/cem pogovoriš in naredita kakšen načrt glede možnosti za stanovanje v prihodnosti? Trenutno je študentski dom dobra rešitev in boš verjetno še vsaj kakšno leto ali dve (mogoče tudi več) imel to možnost, ne bo pa vedno na voljo. Je dobro, če se za kakšno stvar pozanimamo vnaprej in naredimo nekoliko bolj dolgoročen plan.
Vesela bom, če se še kaj oglasiš in nadaljujeva najin pogovor.
Lepe praznike,
Sara Seršen, mag. psihologije
Ps
Psiha46
Redno hodim na psihoterapijo pa na kontrole k psihiatru. Dejansko se je moj "downfall" začel 2023, ko mi je na mučen način umrl dragi dedek. Poleti so se začeli napadi tesnobe, ki so spominjali na multiplo. To se je pol samo slabšalo dokler nisem šel februarja naslednje leto v bolnišnico, ker nisem mogel več prenasat simptomov. Komaj zdaj (po letu dni) se s tabletami Brintellix vračam v formo, kar je zelo težko, že kr malo patetično iskreno. Psihiater mi je zagotovil da ne gre za veliko depresijo, ampak je do tega zloma prišlo zaradi stresa (da torej ne gre za MDD ampak GAD). To mi je bilo v veliko olajšanje. Ampak sem se vedno zmeden, ker je to zdravilo za zdravljenje MDD in mi pomaga.
No drugače kar se tiče moje osebnosti pa je ta pretty fucked up:) Ene značilnosti sem potegnil po očetu ki pa bi ga jaz kar dal na spekter NPD in OCD. In to je tisto kar me najbolj skrbi - da sem mu podoben! Pač probam se čim bolj skoncentrirat da bi bil normalen (brez teh značilnosti). S tem se zdaj ukvarjam. Lp:)
Uredništvo
Sara Seršen
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Hvala, da si se ponovno oglasil in delil še en del tvoje zgodbe.
Slišati je, da si se soočal z zelo hudimi stiskami in prav je, da si šel po pomoč ter v tem nisi sam. Zelo se trudiš in verjamem, da se bo tvoj trud sčasoma obrestoval. Potrebuje pa telo nekaj časa, da si opomore. Je pomembno, da smo pri procesu okrevanja potrpežljivi.
Glede dileme z zdravili je psihiater pravi naslov, ki ti bo to znal najbolje razložiti.
Na koncu si še odprl temo o tvoji osebnosti in skrbeh, ki jih imaš. Res je, da lahko določene osebnostne značilnosti in vzorce vedenja prevzamemo od svojih staršev, nekaj lahko k temu prinesejo tudi geni. Kljub vsemu pa si ti druga oseba kot tvoj oče in imaš možnost, da če ti določen vzorec vedenja ni okej, da ga spremeniš. Super je, da si vključen v psihoterapijo, kjer lahko s strokovno podporo raziskuješ vzorce in jih tudi spreminjaš. Si se o teh skrbeh že kaj pogovarjal na psihoterapiji?
Za konec pa bi te še vprašala, kdo si ti onkraj tvoje stiske? Kaj je tisto kar te veseli, kar te polni z energijo? Imaš kakšen hobi?
Lep dan,
Sara Seršen, mag. psihologije