Pozdravljeni. Imam ze od malega tezave s prenajedanjem, tudi po 3x na dan. Lani sem temu rekla konec, in z mocno voljo in trudom sem se eno leto zelo uspesno borila s tem. Sem se prenajedla res redko, morda 1x na mesec. Sedaj pa me spet vlece k temu. Predvsem imam zeljo po sladkarijah. Tudi, ce se zamotim in za trenutek zeljo pozabim, se vrne prej ali slej. In pac popustim. In ker sem bila navajena, da mi eno leto gre prakticno vse po nacrtu in se skoraj nisem prenajedala, sem sedaj vsa iz sebe. Ne vem, ce me razumete, upam da ja. Ponavadi se zamotim s tem, da se ukvarjam s sportom. To mi je najbolj vsec in me sprosti. Ampak, ne morem cel dan npr biti v fitnesu, teci, biti v hribih.... Je ze fizicno nemogoce.
Brala sem razne stvari glede psihologov, ampak prosim dajte mi drugo resitev. To pa zato, ker sem ze dokazala, da ZMOREM tudi sama. In se ocitno da tudi brez psiholoske pomoci. Pa tudi iskreno, ne verjamem v neke terapije.
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zelo pohvalno, da si zmogla sama, saj je prenajedanje težava, ki jo je težko odpraviti brez korenitih sprememb v našem mišljenju in posledično vedenju.
Vprašala bi te - kaj je bilo lani drugače, da si zmogla to obvladovati? Katere strategije si uporabljaja, kaj ti je bilo v pomoč?
Zaposliti se z nečim in preusmeriti naše misli je zelo zelo dobra tehnika, seveda do neke zdrave mere. Vsekakor to ni pretirana fizična aktivnost, kot si dobro zapisala. Vsa naša vedenja morajo imeti nek smisel, na način, da nam pomagajo (našemu telesu in psihi) ne pa da nam vsakodnevno funkcioniranje otežujejo. Kaj poleg gibanja pa ti je še ljubo? Kaj še rada počneš, s čim bi si lahko zapolnila dan, da bi se počutila bolj zadovoljna sama s sabo? Kaj bi se moralo dogajati, da ne bi tolikokorat pomislila na sladkarije?
Že vnaprej se je dobro pripraviti na te misli in situacije, ki nas silijo v prenajedanje. In če jih pravi čas zaznamo se lažje hitreje odzovemo na primeren način. Katere so te situacije pri tebi? Bi jih znala prepoznati? In pa katera čustva doživljaš tik pred tem vedenjem? Razmisli o vsem tem, mogoče boš našla kakšen odgovor, kako bi si lahko pomagala in ravnala drugače.
Verjamem pa, da te je dejstvo, da ti je dolgo uspevalo in da si zopet doživela "zdrs" spravilo iz tira. A takšno je življenje, nikoli in pri nikomer ne gre vedno samo navzgor, vedno obstajajo nihanja. Torej, so dnevi ko nam gre vse odlično od rok in so tudi dnevi ko ne gre vse po planu, a vse te izkušnje nas na dolgi rok utrdijo in iz izkušenj se učimo. Tako, da ne obtožuj se za nekaj, kar je čisto življenjsko. Nihanja v razpoloženju bodo, ne moremo mimo tega.
Upam, da ti je bilo moje razmišljanje v pomoč in moja vprašanja na mestu za nadaljnje delo na sebi.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije