Zaradi izredno slabih druzinskih odnosov sem skoraj vsak dan v stiski. Velikokrat cutim napetost, nelagodje, vcasih mi razbija srce, v sebi zacnem cutit nek bes ki traja nekaj sekund in mine. Veliko se gibam, telovadim in tecem, ker mi te stvari pomagajo pri boljsem pocutju. A ker pogosto pretiravam, sem potem tudi zelo utrujena. Tezava je, da se vcasih prenajedam, ko cutim te slabe stvari. Vcasih se zadrzim, drugic (vceraj recimo) sem pojedla celo veliko cokolado, ker sem prav mocno cutila potrebo...
Kaj naj naredim, da ubezim tem slabim stvarem, pocutju? Predvsem pa prenajedanju? Sem pridobila tudi 3kg v zadnjih dveh tednih na racun tega. Se mi pa to dogaja ze iz otrostva...
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Hvala, da si mi zaupala svojo stisko. Nihče od nas ne more popolnoma ubežati slabemu počutju in negativnim čustvom, lahko pa se naučimo konstruktivno spoprijeti se z njimi. Konstruktivno spoprijemanje med drugim vključuje uporabo humorja, preusmerjanje misli (npr. s telovadbo, druženjem s prijatelji), predelovanje težav s pomočjo pogovora (lahko s prijatelji ali s strokovnjakom) ali s proaktivnim soočanjem (na težavo/stres se poskušamo pripraviti in naredimo načrt). Prenajedanje je po drugi strani nekonstruktivno spoprijemanje s stresom, saj velikokrat našo stisko še poglobi.
Priporočam ti, da si v zvezek zapišeš stvari in aktivnosti, ki te veselijo, npr. barvanje, telovadba, gledanje serije, poslušanje glasbe in podobno. Ko se boš slabo počutila ali ko boš žalostna, lahko odpreš zvezek in začneš početi eno izmed teh stvari, saj boš na tak način uravnavala svoje počutje in ga tako izboljšala. Preizkušaš lahko tudi različne konstruktivne tehnike spoprijemanja z negativnimi čustvi in vidiš, katera ti najbolj ustreza.
Če ti težave ne bo uspelo rešiti ali vsaj zmanjšati, pa ti svetujem tudi pogovor s šolskim psihologom ali drugim strokovnjakom. Prenajedanje je ena izmed relativno pogostih motenj prehranjevanja, zaradi katere mora mnogo mladostnikov in odraslih poiskati strokovno pomoč.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam,
Ajda Novak, dipl. psihologinja (un)