Pozdravljeni,
sem 13-letno dekle, ki hodi v 8. razred Osnovne šole. Imam pa tudi brata (pa mu dajmo ime Luka) za katerega me zelo skrbi. Luka se zelo velikokrat prenajeda. Poleg tega se skoraj nikoli ne giba na svežem zraku. Pred letom in pol smo dobili psa, ki je vsaj malo spremenil zadeve vendar ne veliko. Že velikokrat sem mu rekla naj se bolj zdravo prehranjuje vendar me ne posluša. Luka je tudi priča mentalni bolezni. Sam noče v trgovino, pa čeprav je star že skoraj 23 let. Je v 3. letniku faksa vendra tja sploh ne hodi zaradi stresa in temu podobnih paničnih napadov. Poleg tega je ves dan zaprt v sobi in ''buli'' v telefon ali tablico.
O temu sem tudi povedala staršem vendar očetu ni mar za Lukovo in moje zdravje, mami pa ga ne uspe prepričati, zato obupa.
Luka ima rad tudi specifično čokolado (Kinder), ki vsak dan dobi škatlo 24-ih čokoladic. Pravi, da on za to čokolado živi, zato mislim da je od nje odvisen. Oče pa mu jih kar naprej nosi, saj mu ni mar. Nevem več kako naj mu pomagam, zato vas prosim za pomoč.
Hvala za vaš čas in pomoč.
Lep pozdrav.
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Iz napisanega lahko razberem, da si zelo skrbna sestra, vse pohvale za to. A drago dekle, ne nalagaj si prevelike odgovornosti za svojega brata, ki je že odrasel. Pri 23-ih letih mu več kot to, da mu poveš, da te zanj skrbi in da mu želiš samo dobro, žal ne boš mogla storiti. Lahko ga še poskušaš spodbuditi k vsakodnevnemu gibanju, a na njemu je odgovornost za svoje življenje in način kako preživlja dneve. Tudi starša verjamem, da sta mu in mu še pomagata kolikor se le-da.
Na njemu je odgovornost, če si ne želi pomoči, ga boste težko ti ali starši prepričali v karkoli. Ali sicer obiskuje kliničnega psihologa ali psihiatra? Glede na opisane težave, upam, da ga.
Lepo vabljena, da se še javiš skrbna sestra.
Lepo te pozdravljam,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije