Pozdravljeni, ime mi je Muhamed. Ponavljati moram 2. letnik Gimnazije, popravni mi ni uspelo popraviti. V preteklosti sem imel resne misli o samomoru, težave s samopoškodovanjem in celo poskuse. Še huje, moj novi razred je znan po tem, da je grozen do priseljencev in jih ustrahuje, kar sem jaz, jaz sem iz Albanije. Ne želim iti tja, saj bom zaradi tega bolj samomorilen in grozen. Tako sem želel zamenjati na eno od mariborskih gimnazij, tudi zato, ker imam prijatelje, ki hodijo v mariborske šole. Mama mi je rekla, da to ni mogoče. Ne verjamem ji, je kompulzivna lažnivka, ki gleda samo na to, da bi bila srečna, je sebična. Preveč sem neumen, da bi sam iskal vire, zato mi lahko pomagate?
Lp, Muhamed
Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Žal mi je, da se v svojem razredu ne počutiš dobro in da se sošolci do tebe vedejo sovražno. To nikakor ni prav in naloga zaposlenih na šoli je, da se na diskriminacijo odzovejo ter jo ustavijo. Si o tem govoril že s katerim od profesorjev (npr. z razredničarko)? Če nisi, menim, da moraš to narediti. Razumem, da to nikakor ni lahka naloga. Verjetno začutiš ob tem strah, da bo vedenje tvojih sošolcev po tem še slabše, morda tudi sram, da se ti to sploh dogaja itd. To so občutki, ki spremljajo vsako žrtev diskriminacije in nasilja. Na dolgi rok pa se ni dobro ravnati po teh občutkih, saj se bo stanje samo še poslabšalo. Ni tvoja naloga, da prenašaš izločanje in sovražno vedenje. Prav tako ni tvoja krivda, da se to dogaja. Je na šoli kakšen takšen profesor, pri kateremu imaš dober občutek in bi lahko stopil do njega?
Kar se tiče menjave srednjih šol, je to seveda mogoče, v kolikor ima šola, na katero želiš iti, prosto mesto. To je odvisno od vsake posamezne šole. Najboljše je, da se obrneš na šolsko svetovalno službo na tvoji trenutni gimnaziji, kjer ti bodo povedali, kakšen je postopek prepisa. Preden se boš odločil za prepis, pa se moraš pozanimati tudi na gimnaziji, kamor želiš oditi, če bi te bili pripravljeni vzeti.
Omenil si tudi, da imaš resne misli o samomoru in težave s samopoškodovanjem. Si o tem že s kom spregovoril? Verjamem, da bi ti lahko sprememba okolja pomagala tudi pri izboljšanju duševnega zdravja in upam, da najdeš razred, v katerem se boš počutil sprejetega. Vseeno pa menim, da moraš tudi same misli o samomoru vzeti resno in o njih z nekom spregovoriti. Tudi v tem primeru se lahko obrneš na šolsko svetovalno službo, lahko pa greš tudi na brezplačen pogovor na Center za psihološko svetovanje Posvet (posvetovalnico imajo tudi v Mariboru) ali se obrneš na osebno zdravnico, ki te bo usmerila naprej.
Upam, da sem ti z odgovorom lahko kako pomagala. Če potrebuješ še kakšne dodatne informacije ali nasvet, pa se lahko ponovno oglasiš.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije