Zdravo! Jaz sem Nichell. Ponavljam drugi letnik Gimnazije. Želim se preseliti na novo Gimnazijo, natančneje v Maribor. Zakaj? Vedno sem bil pameten otrok in ko sem videl, da mi ne uspe, sem se samopoškodoval, poskušal narediti samomor in druge stvari. Počutim se tako osramočenega in zaostalega samega sebe. Moji starši niso jezni name, niti moji prijatelji ali družinski člani. Pravzaprav sem se preselil v Slovenijo pred 3 leti in komaj znam slovensko. Vsi moji učitelji in prijatelji razumejo. Ampak ne morem se ukvarjati s tem. Tako zelo sovražim sebe, svoj videz, svojo osebnost, svoje življenje, vse. Večkrat sem hotel končati, vendar sem prišel do zaključka. Želim živeti, imeti cilje in sanje, vendar se počutim ujeto v situaciji, v kateri sem. Videti svoje stare sošolce na hodnikih je zanič in si želim umreti na mestu, moji novi sošolci ignorirajo, vsak dan se počutim tako grozno. Toda ko sem stran od njih, mi je v redu. Želim se preseliti na novo Gimnazijo, da se mi ne bo treba vsakodnevno ukvarjati z mislimi o samopoškodovanju, samomoru in še čem. Na žalost lahko zamenjaš šolo samo prvih 15 dni, vsaj tako mislim. Toda moja terapevtka je rekla, da mi lahko pomaga kadar koli zamenjati, nisem dobro razumel. Moje dosedanje ocene so bile, mislim, v redu, 3 pri matematiki, 4 pri kemiji, ostale so 5. Prijavil sem se na številna tekmovanja, da bi izboljšal svoje možnosti za sprejem v novo šolo. Tudi šolski krožki in projekti. Nočem umreti, hočem biti stran od stvari, ki me motijo. Zato se bom v zrelih letih preselil daleč, daleč stran. - Potrebujem pa pomoč, kako preiti na novo Gimnazijo. Če nimam jasnega razloga, razen svojih namigov, sem mislil, da potrebujem več. Povzročiti dramo, nekaj, kar me bo globoko ali fizično prizadelo, zato se bom preselil na novo Gimnazijo! To je grozljiv načrt, vendar bi moralo delovati. To res potrebujem zase in naredil bom vse in prestopil vsako mejo, da bi me poželeli. Tako sem sita tega, da sem v vsem slaba in da se mi vedno dogajajo slabe stvari brez razloga. Želim si spremembe. Sovražil sem se od svojega 5. leta in drugi so samo poslabšali, in tega ne bom več prenašal. Torej, kakšen nasvet? Kaj moram narediti, da grem na novo Gimnazijo. In ne me udarjati s tem: Morate videti, ali so prostori. Vem. Hočem dejanske nasvete. Hvala, ker ste mi pomagali, želim vam lep dan! <3 :D
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen Nichell,
Če prav razumem, si v zelo veliki stiski, ker ponavljaš drugi letnik gimnazije. Lahko si predstavljam, da je to zate res zelo velik šok in da te je vrglo iz tira, sploh če si bil v osnovni šoli zelo uspešen. Iz tega, kar opisuješ, je razvidno, da vso frustracijo znašaš nad seboj – si samopoškodovalen in samomorilen, se sovražiš. Kot da bi imel v glavi glasove, ki bi ti prigovarjali, da si vse to zaslužiš, da si slab. Lahko mogoče v sebi najdeš moč, da se tem glasovom zoperstaviš? Jim rekeš, da si v marsičem dober, da si bil v osnovni šoli odličen učenec, da boš zmogel tudi zdaj, da si čisto vredu točno takšen, kot si? Omenil si, da si v Slovenijo prišel šele pred tremi leti in da še ne govoriš tekoče slovensko. Zagotovo je to velik faktor, zakaj ti v srednji šoli ne gre vse po planu. Če ne obvladaš jezika, res težko slediš vsem obveznostim. Poskusi biti torej malo prizanesljiv sam do sebe. Če bi se morali tvoji sošolci nenadoma učiti biologije, kemije, zgodovine itd. v nekem čist novem jeziku, bi jim prav tako padel uspeh. Se ti ne zdi tako? Prav je, da tvoji starši, učitelji in prijatelji niso jezni nate. Kako se ti počutiš ob tem? Ti pomaga, da se tudi ti malo bolj sprejmeš? Praviš, da se ne moreš ukvarjati s tem. Mi lahko poveš, kaj točno misliš s tem? Če prav razumem, je eden izmed razlogov, zakaj se počutiš tako slabo tudi to, da se ne počutiš povezane s svojimi novimi sošolci. Predvidevam, da si v novem razredu od začetka šolskega leta, torej slaba dva meseca. Mogoče potrebujete ti in sošolci še nekaj časa, da se spoznate? Je v razredu mogoče kdo, ki se ti zdi prijazen in dostopen? Mogoče lahko tudi ti narediš prvi korak, da pridobiš nekaj novih prijateljev. Kaj meniš?
Večkrat si omenil tudi, da si samomorilen. Rada bi izpostavila, da se mi zdi to zaskrbljujoče. Si o tem s kom spregovoril? Če nisi, te zelo spodbujam, da najdeš odraslo osebo, kateri lahko to zaupaš. To so lahko tvoji starši, razrednik, osebna zdravnica, šolska svetovalna delavka, stric, teta,... Ko nas prevzame takšen obup, kot ga opisuješ ti, težko vidimo ven. Brez pomoči drugih ljudi je težko. Prav zares se nam vse zdi brezupno. Edino, kar nam daje upanj je ideja o pobegu. Kot sam praviš, bi tudi ti rad samo pobegnil daleč stran. Nekateri ljudje poskušajo pobegniti tudi s samomorom. Vendar kot praviš sam, bi rad živel. Imaš želje, vizijo, sanje, ki bi jih rad uresničil. Prosim, spregovori o stiski z odraslo osebo, ki ti bo lahko pomagala, da se spopadeš s težko situacijo, v kateri si se znašel.
Omenjaš, da bi se rad prepisal na novo gimnazijo in da si za to pripravljen prestopiti vsako mejo. Mi lahko poveš malo bolj konkretno, kaj imaš v mislih? Ali to pomeni, da bi poškodoval sebe ali koga drugega? Glede tvojega vprašanja, kako se prepisati, pa nikako ni res, da se po 15 dneh od začetka šolskega leta ne moreš več prestaviti. Je pa res, da se lahko prestaviš samo na tisto gimnazijo, ki še ima prostor in ki bi te bila pripravljena sprejeti. Najboljše je, da s starši pokličete na gimnazijo, ki bi te zanimala in tam povprašate ali imajo prostor. Če ga imajo, jim boš poslal prošnjo in spričevala iz osnovne šole, potem pa počakal na njihov odgovor. Za več informacij o postopku se lahko obrneš tudi na šolsko svetovalno službo na tvoji gimnaziji.
Upam, da sem ti lahko z odgovorom vsaj nekoliko pomagal. Vesela bom, če se boš ponovno javil in mi odgovoril na vprašanja.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije