Pozdravljeni!
Že dolgo igram dve osebi v svojem življenju. Doma med sorodniki sem pozitivna, zabavna, energična in samozavestna. V šoli pa negativna, bedna, noben me ne mara razen dveh sošolk in vedno sem utrujena. Imam sosošolko, ki je lepa samozavestna in si vse upa. Rada bi bila, kot ona vem, da smo si ljudje različni samo še vedno nisem odkrila kdo v resnici sem? kaj me veseli? ne najdem se? Rada bi imela fanta, ampak sem doživela z prvim slabo izkušnjo in veliko razočaranje. Rada bi zmogla vse saj si čas organiziram samo, še vedno ni dosti. Rada bi vedela kdo sem velikokrat sem pa poskušala tudi z spreminjanjem obnašanja. Nevem, zato pa sem tukaj pa vam pišem. Prosim pomagajte!
LP.
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
nisem povsem prepričana, kaj je tvoje vprašanje. Bom se pa vseeno dotaknila tvojega zapisa.
Najprej omenjaš, da se drugače počutiš in obnašaš glede na to s kom oziroma kje si. Praviš, da ti je doma lažje, si boljše volje, bolj energična, pozitivna in samozavestna. V šoli pa, kot praviš, je slika povsem drugačna. Ne počutiš se dobro. Predvidevam, da ti je ob tvojih domačih udobno in si z njimi dosti bolj sproščena, kot pa v šoli. Zato se na tej točki sprašujem, zakaj se v šoli ne počutiš dobro? Po čem sklepaš, da te v šoli nihče ne mara? Kakšni so tvoji odnosi z drugimi v šoli?
Dalje opisuješ, da se ne poznaš dobro. Sama si omenila, da še vedno nisi odkrila, kdo si v resnici, kaj te veseli in da se še »nisi našla«. Žal ne poznam tvoje starosti. V mladostništvu je nasplošno povsem normalno, da se še iščemo. Povsem OK je, če se še ne poznaš. Mladostništvo je namreč čas, ko še oblikujemo svojo identiteto oziroma to, kdo smo, kaj imamo radi in podobno ter tako spoznavamo sami sebe. Pravzaprav se lahko to spreminja še tekom odraslosti. Spodbujam te, da razmisliš o tem, kaj ti je pri sebi všeč, v čem si dobra (o tem lahko povprašaš tudi svoje bližnje), v čem uživaš oziroma ob čem se sprostiš? Glede na to, da sama praviš, da ne veš, kaj te veseli, ti predlagam, da preizkušaš čim več stvari in aktivnosti ter se ob tem opazuješ in tako spoznavaš.
Omenila si še slabo izkušnjo in razočaranje s prvim fantom. Želiš z mano deliti kaj več o tem?
Na koncu si izpostavila tudi to, da ti velikokrat zmanjka časa za vse, kar si zastaviš, kljub temu, da si organiziraš svoj čas. Pri tem ti le težko podam kak nasvet ali usmeritev, saj ne poznam tvoje situacije. Ne vem na kak način si organiziraš čas, kako preživljaš dneve, koliko obremenitev si na primer zastaviš v dnevu in ali te pri tem kaj zmoti. Če želiš kako dodatno usmeritev, mi lahko poveš kaj več tudi o tem.
Podala sem ti kar nekaj iztočnic za razmislek. Vesela bom, če se mi spet kaj oglasiš in morda z mano deliš odgovor na kako izmed njih.
Želim ti veliko uspeha in poguma pri raziskovanju sebe,
Amadeja Jurič, mag. psihologije