Pozdrav,
trenutno sem dijakinja 1. letnika Gimnazije Celje Center. Prepisala sem se (zaradi osebnih razlogov) iz Zdravstvene (in kozmetične) šole Celje smer bolničar-negovalec. Z mesecom Marcom sem že začela na Gimnaziji.
Glede na to da je že tehnično mesec Maj in so mi samo priznali šport,kar pomeni da bi morala doknaditi ocene iz 1. ocenjevalnega obdobja...zdaj pridobivam ocene za 2. ocenjevalno obdobje in je čista polomija, sami šusi, zahtevna snov pa še profesorji
Našla sem prijateljico, kateri ji je mar zame, saj tudi ona noče da bi jaz ponavljala 1. letnik...+ razredničarko skrbi da bi jaz ponavljala in zdaj še mene skrbi, ker nočem zaostat letnika in izgubit prijateljice (vem da bi mi jo ena punca,ki je prišla iz iste šole kot jaz, ukradla saj ima ona že zagotovljeno da bi ji uspelo za v 2. letnik...) nevem kako naj se skoncentriram, da bi mi uspelo v 2. letnik...???
Zanima me če je to sploh še možno glede na mojo situacijo
Metulj
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tvojega zapisa vidim, da te skrbi za več stvari. Če ne narediš letnika, s tem ne izgubiš le leto šolanja, ampak tudi prijateljico, ki je zate zelo pomembna.
Vesela sem, ker si našla prijateljico, s katero si oblikovala tako lep prijateljski odnos. Imeti prijatelja je zelo pomembno, saj nam prijatelj lahko pomaga in nas podpira pri spopadanju z življejskimi izzivi. Sprašuješ, kako se osredotočiti na dosego svojega cilja. Morda je ravno ta želja, ostati s prijateljico, tista gonilna sila, ki te bo motivirala, da se posvetiš učenju in pridobiš pozitivne ocene. Po drugi strani pa čim manj razmišljaj o tej drugi sošolki. Slabe misli ti ne bodo pomagale. Osredotoči se na pozitivno.
Ne bom ti lagala, če imaš res samo negativne ocene je tvoje stanje slabo. Ne pomeni pa konca. Še vedno je čas, da ocene popraviš. Osredotoči se na predmete, ki jih lahko pozitivno zaključiš in si morda predmet, ki ga v 2 mesecih ne boš mogla popraviti pustiš za popravni izpit. Če ti uspe vse pozitivno zaključiti, boš še toliko bolj ponosna nase. Torej še je čas, če takoj začneš z delom. Brez prelaganja! Druge stvari bodo morale zdaj malo počakati. Verjemi, vredno bo, če si res želiš napredovati.
Dobro se organiziraj, pri vsakem predmetu preveri, kaj moraš še opraviti oziroma popraviti. Zapiši si na list/beležko. Za vsak test ali ustno spraševanje si zabeleži katero snov moraš predelati. To snov si nato razdeli na posamezne dele po posameznih dnevih in se uči postopoma. Vsak dan dela si označi s kljukico, zvezdico oz. kakor je tebi najljubše. Pohvali se, ko se boš držala načrta. Pred samim učenjem pa si uredi zapiske. Če nimaš sama zapiskov, prosi prijateljico. Uredi si delovni prostor. Uči se aktivno, razlagaj si naglas, ponavljaj naglas, zapisuj si. Uči se tako, kot da to snov razlagaš nekomu drugemu. Če kaj ne boš razumela, si zabeleži in vprašaj sošolko in učitelja. Ko ti pade vnema za učenje si vzemi odmor. Pojdi na zrak, popij vodo, pojej, se sprehodi, poskoči, lahko tudi tečeš, če ti bo ustrezalo. Pomembno je, da telo in misli malo razbremeniš. Na koncu odmora ponovi vse kar si se učila tisti čas - tako boš videla kaj si si zapomnila in kaj še moraš bolj ponoviti oziroma si razložiti.
V mislih si predstavljaj, kako se veseliš ob prejemu spričevala in kako ponosna si, ker napreduješ v 2. letnik.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije