zakaj ljudje preklinjajo , dio porko , picka ti matrna itd.
• Ar
Arči
Zaradi pomanjkanja besednega zaklada! Pa še bolj sočne kletvice uporabljajo.
• Go
GoogleMan
Hitro brskanje po spletu prinese številne rezultate. Primer: https://psychcentral.com/blog/why-do-we-swear#3
• 12
123
Velikokrat zato ker so jezni.
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen,
Hvala za zanimivo vprašanje.
Obstaja več razlogov, zakaj ljudje preklinjajo. Prvi in verjetno najpomembnejši razlog je, da na ta način izražamo čustva in sproščamo napetost. Navadno preklinjamo, ko smo pod vplivom močnih čustev ali druge vrste napetosti (npr. telesne bolečine). Kadar smo denimo zelo jezni ali pa zelo veseli, preklinjanje predstavlja način, da ta čustva izrazimo drugim, sami pa ob tem občutimo olajšanje. V primeru intenzivnih negativnih čustev lahko preklinjanje predstavlja manj škodljiv nadomestek za telesno nasilje - res pa je, da v mnogih primerih lahko predstavlja verbalno nasilje. Preklinjanje lahko ublaži tudi telesno bolečino, zato pogosto spustimo kletvico, kadar se kam udarimo.
Preklinjanje lahko služi tudi kot način izražanja nestrinjanja ali žaljenja drugih oseb. V ta namen uporabljamo žaljivke oz. psovke, ki so za razliko od kletvic naslovljene na točno določeno osebo. S psovko želimo osebo užaliti ali ponižati, s čimer do nje izrazimo jezo ali prezir. Psovke so običajno izrečene v obliki posameznih žaljivih besed, ki se nanašajo na dele telesa, telesne izločke, živali, zlobne "višje sile", pripadnost rasnim, etničnim, spolnim manjšinam in podobno. Prav slednje lahko hitro prerastejo v sovražni govor, verbalne zlorabe ali spolno nadlegovanje. Kletvice pa se pogosteje pojavljajo v obliki besednih zvez, kakršni si izpostavil že sam.
Včasih lahko preklinjanje predstavlja tudi način sproščanja ozračja in odnosov ter povezovanja med ljudmi. Uporabljanje kletvic lahko kaže na to, da je oseba v družbi sproščena in je ne skrbi, da jo bodo drugi zaradi tega obsojali. Najbolj "sočne" kletvice navadno uporabljamo prav v družbi svojih najbližjih. Nekatere raziskave kažejo celo, da ljudem, ki v družbi kdaj pa kdaj preklinjajo, zaupamo bolj kot tistim, ki ne. Kletvice in žaljivke pogosto uporabljamo tudi v odnosu do svojih nasprotnikov oz. oseb, ki spadajo v drugo socialno skupino kot mi sami, s čimer krepimo pripadnost lastni skupini.
Čeprav je preklinjanje navadno dojeto kot nekaj nezaželenega, lahko vidimo, da ima tudi pozitivne učinke - pomaga nam sprostiti napetost, izraziti, kako se počutimo in kaj čutimo do drugih oseb, preprečiti nasilje v izrednih situacijah, omogoča pa nam tudi povezovanje z drugimi. Vseeno pa se je potrebno zavedati, da ima lahko tudi negativne posledice, zlasti v primerih, ko preraste v sovražni govor in druge oblike nasilja.
Upam, da ti je odgovor koristil.
Želim ti vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije