Pozdravljeni,
pred točno tremi tedni, sem končala dvo letno zvezo s svojim fantom, na ne najlepši način. V hudem sporu sva izrekla marsikaj in odšla vsak svojo pot.
Zmedeno se pa počutim glede svojih občutkov. Čutim neko žalost, vendar ne takšno kot bi si jo mogoče kdo predstavljal v tej situaciji. V treh tednih nisem potočila niti ene solze, čeprav bi si mogoče to želela, saj vseeno čutim pritisk v prsih in nekakšen cmok v grlu. Svojih čustev, naj bodo slaba ali dobra, se ne "sramujem" oziroma jih sprejemam vsa. Veliko govorim z bližnjimi o tej situaciji, ampak zmede me zakaj čutim potrebo po joku, a jokati ne morem.
Začela sem razmišljati, če mi moj obrambni mehanizem tega ne dopušča, če se mogoče preveč silim v to in s tem zaviram naraven proces, me ni tako prizadelo ali pa enostavno preveč razmišljam.
Želela bi si vaš nasvet, kako si lahko pomagam pri občutku žalosti in pomanjkanja.
Poudariti pa moram, da sem aktivna v športu, kateri mnogim ljudem pomaga odganjati slabe občutke in misli, vendar ko treniram jaz, se počutim samo veselo in močno, a na koncu dneva še vedno čutim pritisk, ki bi se ga iskreno rečeno rada "znebila".
Najlepša hvala za posluh.
Lep pozdrav
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala za tvoje sporočilo in da si nam zaupala svojo težavo.Če prav razumem, si se pred tremi tedni razšla s fantom. Sedaj pa občutiš žalost in pomanjkanje, ampak imaš težave, kako ta čustva predelati.
Ko se razidemo s partnerjem, še posebej če je ta zveza trajala dlje časa, je normalno, da se soočamo z neprijetnimi občutki. Nekateri občutijo razočaranje, drugi lahko občutijo jezo, lahko pride strah, kako sedaj naprej, lahko seveda ena oseba občuti več različnih občutkov. Lahko se na začetku pojavijo eni občutka in čustva, čez čas druga. Ko se razidemo z osebo, se lahko soočamo kot z neke vrste žalovanjem, saj smo na nek način izgubili določeno osebo v življenju. Pomembno je, da se teh občutkov in čustev zavedamo ter jih poskusimo predelati, kot se trudiš tudi ti. Na koncu si napisala, da se med ukvarjanjem s športom počutiš veselo in močno, na koncu dneva pa čutiš pritisk. A bi lahko malo več povedala o tem? Kakšen pritisk čutiš? Občutiš zraven še kakšna čustva?
Nekaterim ljudem res pomaga šport pri takih občutkih, ne pa vsem. Ljudje smo si različni in potrebujemo različne stvari, ko se soočamo s stisko. Si mogoče poskusila svoja čustva/občutja spraviti na papir – lahko samo napišeš, kaj vse čutiš, lahko svojemu bivšemu partnerju napišeš pismo, ki ga potem ne rabiš poslati, lahko napišeš zgodbo ali pesem. Poskusiš lahko svoja čustva izraziti tudi preko različnih umetnosti – slikanje, risanje, ustvarjanje z glino, morebiti preko plesa. Je kmalu po razhodu tudi normalno, če ti neka dejavnost, kot je npr. šport, pomaga in ti izboljša razpoloženje za nekaj časa, potem pa spet pridejo kakšni neprijetni občutki.
Zelo dobro je, da se o tem pogovarjaš s svojimi bližnjimi. Pogovor lahko zelo pomaga. V sporočilu si omenila, da sicer čutiš potrebo po jokanju, ampak se ne moreš zjokati. Možno je, da so še kakšna druga čustva, ki jih moraš najprej predelati, da se bo potem lahko izrazila še žalost, ki jo čutiš. Napisala si, da bi si ti želela, da bi potočila solze v zadnjih treh tednih – zakaj pa si želiš jokati? Drugače ni nič narobe, če ob razhodu nisi in/ali tudi ne boš jokala. Ljudje se različno spopadamo s svojim čustvi in ni nujno, da je žalost vedno izražena z jokom.
Proti koncu si omenila še občutek pomanjkanja – ali lahko morda poveš še kaj več o tem občutku? Kaj točno občutiš, se ti je ta občutek pojavil sedaj po razhodu, si ga občutila že prej?
Tukaj ti prilagam še povezavo do našega priročnika: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1. V njem najdeš razlago, kako so med sabo povezane misli, čustva in vedenje. Morebiti ti lahko tudi te informacije kaj pomagajo, da boš lažje razumela svoje misli in občutke.
Hvaležna bom, če se še kaj oglasiš in odgovoriš na kakšno izmed mojih vprašanj. Če ne želiš, da je tvoj odgovor javno objavljen, lahko ali na začetku ali na koncu odgovora dopišeš, da želiš, da je tvoja vsebina sporočila skrita in bodo v uredništvu to upoštevali. Tvoj odgovor bo viden tako samo uredništvu in meni kot svetovalki, ne bo pa javno objavljen na spletu.
Lep jesenski pozdrav,
Sara Seršen, mag. psihologije