Pozdravljeni!
Na vas se obračam, ker imam resne težave s samopodobo. Mislim, da sem čisto nesposobna, nekoristna in odveč ljudem okrog sebe. Imam občutek, da me vsi jemljejo z rezervo. Imam tudi problem, ker sem zelo sramežljiva. Teh občutkov se nikakor ne morem znebiti. Imam fanta že 1 leto, in do mene se obnaša res spoštljivo in lepo in je zelo pozoren. Doma pa imajo kmetijo in me je zelo sram, ker je mi nimamo. Res si želim pomagati, a mi tehničnih stvari ne morejo zaupati, ker jih večino ne znam. Njegova sestra pa je zelo sposobna in tudi že od malega zelo veliko pomaga doma. Strah me je, da so si fantovi starši oblikovali slabo predstavo o meni in me imajo za nesposobno in leno, ker se na kmetijske zadeve ne spoznam preveč. Tudi sama mislim, da sem slaba in nerodna. Je to normalno, da nimam toliko znanja o tem, ali mislite, da so druge punce bolj podučene? Res si ne želim da bi tako izpadla pred celo fantovo družino in tega me je zelo sram. Prosim pomagajte mi.
Lep pozdrav
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si nam zaupala svoje težave.
Žal mi je, da se soočaš s takšnimi občutki in mislimi o sebi. Bi lahko povedala kaj več o tem, kdaj so se te negativne misli začele pojavljati, kakšne izkušnje ti kažejo na to, da so te misli realne? Kaj pa izkušnje, ki kažejo nasprostno – trenutki, ko si bila uspešna, dosegla zastavljene cilje, ko si se imela z družino, prijatelji lepo?
Svojo samopodobo gradimo in krepimo preko različnih izkušenj, na primer ko si dovolimo preizkusiti kaj novega, se lotiti novih izzivov, zaupati vase tudi ob negotovosti.  Več o korakih do boljše samopodobe lahko najdeš na naši spletni strani: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=24.
Želela bi se dotakniti še zadnjega dela tvojega sporočila. Veseli me, da imaš fanta, s katerim sta že nekaj časa skupaj in ki je do tebe spoštljiv ter pozoren– to kaže, da si mu pomembna in da te ima rad. Omenjaš, da nimaš izkušenj s kmetijo, a bi rada pomagala. Povsem normalno je, da določenih stvari ne znaš, če z njimi do zdaj nisi imela stika. Tako kot smo se morali nekoč vsi naučiti brati, pisati ali voziti kolo. Verjamem, da če boš svojemu fantu povedala, da si želiš spoznati delo, pokazala voljo in zanimanje, da te bodo z veseljem naučili različnih veščin in opravil ter bodo tvoje pomoči zelo veseli.
Vesela bom, če se ponovno oglasiš.
Objem,
Sara Seršen, mag. psihologije