V osnovni šoli (in tudi srednji?) naj bi bili vsi predmeti enakovredni kajne? Zakaj učitelji potem pravijo da glavni, temeljni so slovenscina, matematika, anglescina, drugi krog so geografija, zgodovina, kemija, biologija, fizika, gospodinjstvo, tehnika, dde in najbolj brezvezni, tj. da so  imajo najmanjšo težo so likovna, glasba in športna? Kako da so mat, ang in slo kao temeljni predmeti?
• Uredništvo
Katja Frelih

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Rig,
na nas si se obrnila glede predmetov v osnovni in srednji šoli. Pišeš oz. sprašuješ, kako, da so matematika, slovenščina in angleščina kot glavni predmeti, čeprav naj bi bili vsi predmeti enakovredni.
Tako kot pišeš tudi sama, naj bi bili vsi predmeti tako v osnovni kot tudi srednji šoli enakovredni, pa vendar se predmeti, ki jih navajaš, štejejo pod "bolj pomembne, glavne". Morda so ti predmeti bolj pomembni, ker z učenjem le -teh pridobimo osnovno znanje in veščine, ki jih potrebujemo za življenje na vseh področjih (branje, pisanje, računanje, logično razumevanje, sporazumevanje z drugimi narodi...). Brez teh osnovnih veščin (npr. branja, razumevanja besedila, navodil...) bi se težko učili snovi pri drugih predmetih (npr. pri zgodovini). Matematika oz. veščine, ki jih razvijemo z učenjem matematike, (računanje, poznvananje števil, logično mišljenje...) so uporabna na raznih področjih (nakupi v trgovini, tehnika, znanost...).  Hkrati pri nacionalnem preverjanju znanja (NPZ) preverjajo ravno znanje iz matematike, slovenščine in tujega jezika.
Za bolj konkreten odgovor pa se morda lahko obrneš tudi na šolsko psihologinjo na vaši šoli in verjamem, da ti bo lahko podala še bolj izčrpen in natančen odgovor. Sama sem napisala zgolj svoje mnenje oz. predvidevanje.
Vse dobro želim.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka
• Od
Odgovor1111
Ja in ne.
V srednji šoli je zelo odvisno od tega kaj pod to srednja šola misliš.
Poznamo namreč gimnazijo, srednje strokovno izobraževanje SSI, Srednje poklicno SPI, Poklicno tehniško PTI 3+2  in pa tudi nizje poklicno NPI.
V gimnaziji je namen splošna izobrazba vsi predmeti so lahko tudi maturitetni zato se načeloma vsem daje enakovreden poudarek v 1,2, 3 letniku, ker se lahko kateregakoli izberes za maturitetnega 4. in 5. predmet. obvezno je matematika, slovenščina in angleščina,
potem v srednji strokovni SSI pa niso nujno vsi enako pomembni na maturi imaš slovenščino za 1. predmet, angleščino ali matematiko (sam izbereš) za 2. predmet, temeljni strokovni za 3. predmet in izdelek oz. storitev za 4. no to so formalnosti najbolj pomembni so strokovni ki so dejansko vezani na tvojo izobrazbo splošni pa odvisno od programa npr zgodovina, geografija, fizika, kemija, biologija pa niti niso toliko pomembni ponavadi so le v 1. letniku, slovenščina je materni jezik in moreš ga obvladat je tudi na maturi zato je kar pomemben, ostali je pa odvisno od programa npr strojna, računalniška je matematika in fizika dejansko veliko veliko bolj pomembna od geografije in zato se temu daje poudarek, v npr turistični pa je geografija lahko kar pomembna in matematike ni toliko, fizike morda sploh tam nimaš saj si lahko šola izbere vsaj 2 od 3 naravoslovnih.
SPI je pa predvsem izobrazevanje priprava na poklicno pot, vsebine so temu primerno veliko lazje splošni predmeti so predvsem za neko osnovno preglednost: slovenščina, matematika, naravoslovje, družboslovje, umetnost šport, angleščina(to so vsi) dejansko pa so le v 1. letniku v drugem ostane samo slo, mat, ang, včasih družboslovje, najbolj pomembno v SPI pa je dejansko praksa in ne teoretični predmeti, izobrazevanje se zaključi z izpitom ki je izdelkek oz storitev in zagoivor, ter izpitom iz slovenščine.
Osnovna šola je nekoliko druga zgodba. Formalno so vsi predmeti enakovredni, saj šola stremi k celostnemu razvoju učencev in splošni razgledanosti Vendar se nekateri predmeti označujejo kot temeljni, ker so nujni za osnovno pismenost in funkcionalno sposobnost v vsakdanjem življenju ter nadaljnjem šolskem izobraževanju. Takšni predmeti so slovenščina, matematika in tuji jezik (običajno angleščina).Slovenščina: Učencu omogoča razumevanje in ustvarjanje besedil, komunikacijo, razvijanje kritičnega mišljenja. Je osnova za vse nadaljnje učenje.Matematika: Uči logičnega mišljenja, reševanja problemov, osnov za naravoslovne predmete in praktično življenje. Angleščina: Ker je mednarodni jezik, omogoča učencem dostop do znanja in komunikacijo zunaj matične države.
Drugi predmeti, kot so geografija, zgodovina, naravoslovni predmeti, se pogosto uvrščajo v drug krog, saj dopolnjujejo temeljno znanje in širijo pogled na svet, vendar niso nujno tako ključni za vsakodnevno pismenost ali nadaljnje šolanje.
Predmeti, kot so likovna umetnost, glasba, šport, imajo pomembno vlogo pri celostnem razvoju, ustvarjalnosti, fizični kondiciji in socialnih veščinah, vendar se jim formalno pogosto pripisuje manjša “teža”, ker niso neposredno povezani s pismenostjo, logičnim mišljenjem ali osnovnim poklicnim znanjem. To ne pomeni, da so manj pomembni za razvoj učenca le, da je njihova vloga drugačna.
vsi predmeti so pomembni, a temeljni predmeti so tisti, ki omogočajo osnovno funkcionalno znanje in pripravo na nadaljnje šolanje. Ostali predmeti dopolnjujejo to znanje in razvijajo druge sposobnosti, ki so prav tako dragocene, vendar se jim daje manj formalne teže.
Kako pa na predmet gledajo učitelji pa je delno odvisno tudi od njih, Glej mislim da je prav da ne morema enačit likovne in matematike. Vseeno je bolj pomembno da znaš le to. Sklepam da si v osnovni ko boš šel naprej boš videl zakaj so razlike. Sicer pa ja ogromno je odvisno od osebe, npr dde oz etiko si ti uvrstil v drugi krog, ce vprašaš mene pa je zelo zelo pomembna. Upam da ni moj odgovor kar nekaj in ima vsaj malo smisla.