Hejla,
moja težava je navezana na mojega bivšega fanta. Nisva bila dolgo skupaj ampak je bil res pikec in ful vredu dečko, ampak pač zadeva ni trajala in me je pustil, ker je dejal da nima dovolj čustev zame da bi se to lahko razvijalo dalje (tako je on obrazložil). Jaz itak sem bila zelo razočarana in v danem trenutku se razjezila/zdrla naj in imela mini mental break down- bila sem precej ostra z njima in zelo slaba verzija sebe. Na plano so prišle stvari glede katerih sem nesamozavestna (insecure) - (začela sm s faksom, ki mi ni bil všeč, strah me je bilo prihodnosti, velika razdalja med nama, nesigurnost -v glavnem veliko sprememb v mojem in njegovem življenju in je on v mojih očeh postal hitro neka konstanta kateri sem se lahko zatekla)
Kasneje sem se mu ko sva se slišala preko telefona 2x opravičila in ponovno je bil zelo spoštljiv in se tudi on meni opravičil. Ampak še vedno sem tako jezna nase, da sem v taki situaciji pustila da me moje grde plati prevladajo in da sem se zdrla nanj.
Še dodatno me sekira, ker si zagotovo misli, da sem toksična po tej interakciji.
Sem povedala kolegicam, ki so dejale da je to normalno in celo prav, da sem tako odreagirala, ampak enostavno se počutim grozno, da sem se zdrla na tako vredu osebo, ki jo resnično spoštujem, kljub temu da je že več kot pol leta minilo od tega.
Res verjamem, da v takih trenutkih prevladajo tvoje prave barve in nevem ali to resnično pomeni, da sem grozna kolerična oseba, ki se zbiram na dobre ljudi ko je situacija zame stresna?
Rada bila bolj uvidevna in ne ponovila iste napake v naprej, ker vem da za nazaj ne morem popraviti in njemu tudi ne moram spremeniti mišljenja.
Tudi rada bi da dretje in nejevolnost ter vretje na plano mojih insecurities ni moj obrambni mehanizem kateremu se zatečemo v ključnih situacijah oziroma se pokaže v najbolj ključnih trenutnik, ampak nevem kako naj to dosežem!
Tudi težko ga preboleva. Kak nasvet?
Če ima kdo nasvet , se priporočam!
Uredništvo
Doroteja Vodopivec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Sama si napisal oz opisala samo eno situacijo, kjer si tako odreagirala. To načeloma še nič ne pomeni. Če bi napisala, da vedno odreagiraš na podobne situacije z agresijo in jezo, pa bi me skrbelo. V primeru, da si na razhod odreagirala kot si, morda res ni najbolj optimalno, ampak predpostavljam, da so te prevzela zelo močna čustva in občutki, ki jih je včasih težje nadzirati.
Moj nasvet bi bil, da v primerih, ko čutiš jezo ali nestrinjanje, da se preden odreagiraš poskušaš pomiriti in zbrati misli. Pomaga več različnih načinov sproščanja, ki jih najdeš tudi na spletu. Ko se pomiriš, pa boš lažje tudi zbrala misli in povedala, kaj doživljaš.
Zelo uporabno je tudi pisanje dnevnika. Morda si v dnevnik zapišeš situacije, kjer je bila tvoja reakcija neželena. Zraven teh tvojih reakcij pa najdeš drugo možnost, kako bi lahko odreagirala namesto tega. Najbolj pomembno je, da pri sebi najdeš čustvo ali misel, ki te prevzame, preden se razjeziš. Ko boš našla vzrok, boš lahko spremenila tudi izid.
Upam, da sem ti vsaj malo nakazala, kako si lahko pomagaš. Velikokrat pa svetujem, da se obrneš na osebo, ki ti bo pomagala skupaj razrešiti, katere misli te obhajajo. Zagotovo pa me ne bi skrbelo, če se tvoje neželene reakcije pojavijo zelo redko ali samo ob bolj čustvenih situacijah.
Lp,
Doroteja Vodopivec, mag. psihologije