1 dan nazaj sem sla narazen s fantom nevem kako se naj soocim s tem, zelo mi je tezko. sen probala iti v solo in se s tem zamotit pa mi ni uspelo, saj mi je zelo slabo in sem bruhala. ne morem jesti, samo lezim v sobi in tuhtam o njem in najinih spominih. prosim pomagajte mi preboleti to saj bi se rada cim prej spet vzela v roke in da bi bilo tako kot prej
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
soočila si se z razhodom v ljubezenski zvezi. Če razumem pravilno, se je to zgodilo šele pred nekaj dnevi. Sedaj te obdajajo žalost, slabost, brezvoljnost, otožnost, ... Predstavljam si, da doživljaš še mnoga druga neprijetna čustva in si hkrati želiš, da bi bilo vsega tega čim prej konec in da bi bila ponovno srečna. Sprašuješ se, kaj lahko storiš, da ti bo lažje.
Najprej se mi zdi dobro izpostaviti, da ni smiselno prehitevati časa in pričakovati, da bo takoj kar bolje. Najbrž ni stvari, ki bi v tem trenutku lahko kar »pozdravila« tvojo bolečino. Razhod s partnerjem je eden izmed bolj stresnih dogodkov v življenju, še posebej če smo bili na partnerja močno navezani. Razhod je pravzaprav precej podoben procesu žalovanja, saj na nek način izgubimo osebo, ki nam je bila blizu, zato je doživljanje žalosti, potrtosti, jeze, osamljenosti, praznine, pomanjkanja apetita in volje, pa tudi želje po iskanju odgovorov, ter zanikanje, pravzaprav povsem normalno, vendar zagotovo tudi precej neprijetno.
Kljub vsem neprijetnim občutkom in čustvom, ki nas v takih obdobjih obdajajo, pa je pomembno, da se ne predamo in da se oprimemo čim bolj (za nas in za druge) zdravih načinov soočanja z bolečino. Pohvalno se mi zdi, da si se sama v iskanju le-teh obrnila na nas. Pomembno je, da sedaj poskrbiš zase. Vzami si čas zase. Težke trenutke si lahko olajšaš z aktivnostmi in hobiji, ki te sproščajo in jih imaš rada. Obdaj se s prijatelji in prijateljicami ter družino. Zaupaj jim svojo stisko. Če v okolici nimaš nikogar, s komer bi želela deliti svoje doživljanje, se lahko obrneš tudi na strokovnjake v kaki psihološki svetovalnici (v kolikor bi si tega želela, te lahko usmerim in ti posredujem kontaktne podatke). Če ti ni do pogovora, lahko svoje doživljanje in čustva tudi zapišeš, jih ubesediš in daš na papir. O svojih čustvih in negativnih mislih lahko vodiš dnevnik in jih izpustiš iz glave. Pomembno je, da si jih dovoliš občutiti. Verjamem, da si želiš to čim prej preboleti, vendar je pomemben tudi čas, ki si ga vzamemo, da svoje doživljanje predelamo. Prebolevanje nima določenega časa. Vsakdo gre skozi to izkušnjo v svojem tempu, zato nikar ne hiti.
Ko se bodo ta prvotna močna čustva nekoliko umirila, se osredotoči na možne pozitivne izide razhoda. Verjamem, da jih trenutno ne vidiš, vendar kljub temu pomisli, kaj si s to izkušnjo zveze pridobila. Si se naučila česa o sebi? Morda o tem, kakšnega partnerskega odnosa ali partnerja si v prihodnje želiš in česa si v odnosu morda ne želiš? To je tudi čas, ko lahko krepiš svoje odnose s prijatelji in družino ter vsemi tistimi, ki ti v težkih časih stojijo ob strani. Razmisliš lahko za kaj vse si trenutno hvaležna. Pozorna bodi na to, kaj dobrega se ti kljub vsemu skozi dan dogaja. Dobre stvari in stvari, za katere si hvaležna, si lahko ob koncu dneva tudi zapišeš.
Verjamem, da za večino aktivnosti, ki ti jih predlagam, trenutno sploh nimaš energije in volje. Pa vendar poskusi delati male korake. Zagotovo bodo prišli dnevi, ko boš te zmogla, bodo pa prišli tudi dnevi, ko se ti bo zdelo, da korakaš nazaj in ne v pravo smer. Spodbujam te, da si ob takih dneh ne razbijaš glave, zakaj ne gre na bolje, pač pa si nameniš še več pozornosti in ljubezni.
Pošiljam ti objem in ti želim vse dobro,
Amadeja Jurič, mag. psihologije