Pozdravljeni kako naj prebolim bivšo punco?
Pa
Papiga na luni
Hejla hej,
mislim, da me je tvoje vprašanje pričakalo ravno v pravem trenutku. Sedim na balkončku moje sobe, že noroo zaspana, pa se še kar ne spravim spat. In tkole ob poznih večerih, ponoči me kar pograbi nostalgija za preteklim odnosom, ki se je končal mesec in pol nazaj.
Da ne dolgovezim, te zelo, zelo razumem. Najpomembnejše se mi zdi, da samo sprejmeš situacijo, takšno kot je in si dovoliš občutiti popolnoma vsa čustva, saj je karkoli čutiš povsem okej, v redu, valid. Šel boš skozi različne, med sabo malo pomešane fazice žalovanja, ki so popolnoma običajne. In daš času čas, ter si s sabo prijazen in potrpežljiv.
Pri meni je bilo tako, da me je prvi teden povsem razmetavalo na vse strani, drugi teden je bilo že maloo lažje, potem pa sem se uspela tako zaposliit z različnimi aktivnostmi, ki so mi kar prihajale na pot, da nisem več toliko mislila nanj, se pa nostalgija lahko hitro prikrade nazaj in kakšen dan je lažji, kakšen pa smotan in težek. Ampak to je okej, žalovanje ni linearno, je vijugasta potka z vzponi in padci.Ni pa neke časovnice, vsak preboleva na svoj način in različno dolgo, zato se tudi ni treba primerjati z drugimi. Dovoli si izražati vse občutke in čustva, ki jih čutiš, poskrbeti zase, se obkrožiti z ljudmi, ki ti veliko pomenijo in ti dajejo podporo in, da si prijazen s sabo. Hkrati pa se mi zdi pomembno, da se ne zapreš preveč vase, da si še zmeraj, ko boš pripravljen, daš priložnost in se pomikaš naprej, lajf teče dalje in s časom, boš videl in verjamem vate, je vse lažje obvladljivo. Poskusi malo balancirat to, da si še zmeraj v stiku s sabo in s svojimi čustvi, hkrati pa si aktiven in se zaposliš, saj ti bo tako lažje. In še tale slaven "no contact rule", da nisi v kontaktu z njo, ji ne pišeš, kličeš. Totalno te razumem, če se ti zdi boleče. Res ni prijetno, ampak po moje res ne gre drugače. Jz sm si njegovo telefonsko kar zbrisala. Zdej, mogoče to spet ni bila najboljša potezica, ker se nej fonskih ne bi brisalo, ampak okej, haha, it is what it is. Meni je v tistem trenutku zelo pomagalo. Verjamem, da se ti zdi to, da kar nisi več v kontaktu z njo noro noro težko, ampak edino tako boš lažje prebolel.
Upam, da si se prebil do konca tega romana, ker se zmeraj totalno preveč razpišem in, da ti je bilo kaj od napisanega v pomoč.
Drži se, pošiljam ti zvrhan koš tolažilnih objemčkov, moči in poguma, maš ti to. :)
Papiga na luni
Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
hvala za tvoje sporočilo.
Načini, kako se spoprijeti z zaključkom odnosa in preboleti osebo, ki nam je bila zelo pri srcu, so številni, hkrati pa vsakemu posamezniku edinstveni. Vidim, da je "Papiga na luni" že zelo dobro naslovila ključne vidike tega procesa in jih prepletla z osebno zgodbo, zato bi rada dodala le še nekaj misli, ki ti morda v tem času pomagajo.
Ker ne poznam podrobnosti vajinega razhoda ali razmerja, je moj odgovor bolj splošen, vendar upam, da ti bo kljub temu v pomoč.
Strinjam se, da je v prvi vrsti pomembno, da si dovoliš občutiti vsa čustva, ki se v tem času pojavijo. Sprejemanje teh občutkov je namreč ključen del prebolevanja. Obenem pa te želim spodbuditi, da do sebe razvijaš sočutje. Ko se soočamo z izgubo, je zelo pomembno, da smo do sebe prijazni.
Ne obremenjuj se preveč s tem, do kdaj bi punco moral preboleti. Vsak potrebuje svoj čas – vzemi si ga. Prav tako si vzemi dovolj časa, da lahko poskrbiš za svoje potrebe in za ohranjanje karseda dobrega počutja.
Začni z majhnimi koraki, ki ti prinašajo veselje, mir ali tolažbo. Koristijo lahko aktivnosti, ki te običajno osrečujejo, na primer ukvarjanje s hobiji ali preživljanje časa z družino ter prijatelji. Ko to počneš, poskusi biti prisoten v trenutku in se osredotočiti na občutke umirjenosti ter sproščenosti. Vse to ti lahko pomaga uravnotežiti manj ugodna čustva ter misli s tem, ko se usmerjaš na dobre stvari v svojem življenju.
V tem času lahko koristi tudi, če se o svojih občutkih pogovoriš z bližnjo osebo, ki ji zaupaš. Kaj meniš o tem? Če ti je ljubše, so zate na voljo tudi drugi viri pomoči, nekateri pa se počutijo bolje, ko svoje misli napišejo kar na papir.
Ohranjanje razdalje, predvsem v začetnem obdobju, lahko olajša ustvarjanje prostora za lasten razvoj. Naj bo to razdalja v vseh pomenih besede, tako fizična kot psihična.
Ko boš pripravljen, tj. prišel do točke, kjer lahko greš naprej, ne da bi pri tem nenehno mislil na bivšo punco, pa lahko narediš naslednje: premisli o tem, kaj si se iz vajinega odnosa naučil in kako ti lahko to pomaga pri prihodnjih odnosih ter izzivih. Tako boš izkušnjo lažje videl v pozitivni luči ter prepoznal osebnostno rast, ki izhaja iz nje.
Sporoči mi, kaj si misliš o zapisanem, v primeru dodatnih vprašanj ali pomislekov pa sem ti seveda na voljo.
Držim pesti zate,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)