Kako preboleti fanta? Bil je moj prvi fant in vedno sem mislila da se je s prvim skupaj za vedno. Pa vem da sem bila tudi jaz "kriva" za konec kar je težko sprejet. Doma me ne razumejo najbolj. Psihologu na napotnico najbrž ne moreš zaradi tega?
• Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
verjamem, da ob razhodu doživljaš veliko neprijetnih, bolečih čustev. Razhodi niso lahka in enostavna stvar, odnosi pa so nekaj zelo kompleksnega. Kot praviš, si pričakovala, da bosta skupaj za vedno, prav tako pa se tudi sama kriviš za vajin razhod.
Vprašanje, kako preboleti fanta zagotovo ni enostavno in žal ne obstaja recept, ki bi nas zagotovo vodil do tega. V tem času, ko doživljaš mnogo čustev, od žalosti, jeze, občutkov krivde, sčasoma tudi pomirjenosti in sprijaznjenosti s situacijo, ti predlagam, da poskušaš sprejeti prav vsa čustva in doživljanja. Pot prebolevanja namreč ne bo enoznačna, vendar zelo razgibana, morda se bo spreminjalo tvoje doživljanje iz dneva v dan. Prav tako ne veva, koliko časa bo trajalo. S čimer ni prav nič narobe. Poskusi si dovoliti čutiti vse, sprejeti to in bodi v trenutkih, ko ti je težko, nežna do sebe. Pomisli, kaj bi ti v tem času pomagalo in ob čemer bi se počutila nekoliko bolje - pogovor s prijateljem/ico, ukvarjanje s hobiji, športom ali kaj drugega.
V tem času boš verjetno veliko premlevala o vajinem odnosu. Praviš, da doživljaš krivdo za razhod, s čimer prevzemaš tudi del odgovornosti za vajin odnos. Rada bi te opomnila, da sta za odnos potrebni dve osebi, zato poskušaj ne prenašati krivdo le nase. Poskusi si oprostiti in sprejeti to, kar je bilo. Pretekli odnos lahko obravnavaš kot izkušnjo - razmisliš lahko, za kaj si hvaležna v odnosu, kaj si se naučila o sebi, o drugi osebi in na splošno o odnosih. Prav tako lahko pomisliš na to, česa si želiš v odnosih v prihodnosti.
Praviš, da te starši ne razumejo najbolje. Ali se lahko o vsem tem pogovoriš s kom, ki mu zaupaš? V kolikor te situacija obremenjuje in ovira pri vsakdanjem življenju, opažaš pri sebi morda težave s spanjem, prehranjevanjem ali kaj drugega, predlagam, da se obrneš na strokovno pomoč. Lahko se obrneš na osebnega zdravnika, ki te bo usmeril do psihologa. Prav tako se lahko obrneš na Centre za duševno zdravje, kjer napotnica sicer ni potrebna, ali na brezplačno psihološko svetovalnico Posvet. Če se izobražuješ, pa je lahko tvoj prvi korak, če potrebuješ pogovor s strokovnjakom, šolska svetovalna služba.
V kolikor imaš še kakšno vprašanje, pa ga lahko zapišeš tudi sem.
Toplo te pozdravljam,
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)