Kdaj je čas za spolne odnose? Nisem jih še imela in se bojim, da bi kaj zamudila. Nisem jih imela zato, ker me je moji bivši poniževal in je rekel da niti pod razno si me želi otrok z mano. Je legit, če ti fant reče, da imamo kontracepcijo in zaradi tega si pačne želi otrok s tabo? Ne vem kaj je huje, biti zadnja devica ali imeti odnose s fantom ki te ponižuje? Ena moja vrstnica je že rodila, resda zelo mlada. Bojim se da bi morda zamudila najbolj plodna leta? Ali da bi ginekolog čudno gledal, ker jih pri svojih letih nisem imela? Bral sem, da so se ginekologu obnašali, da kao ženska pri 30 je čudakinja, če je devica? Oz.da ne bo nobenega fanta devičnika več na tem svetu pri mojih letih?
Fe
FellowAce
Pravi čas za spolne odnose je takrat, ko si to želiš in si poučena o možnih negativnih posledicah (ter si stara vsaj 15 let po zakonu). Nihče drug ti ne more reči, da si spolne odnose imela prepozno, ker le ti veš, kdaj je pravič čas. Nekateri si tega pač nikoli ne želijo (lahko pobrskaš po internetu za besedo `asexual´).
Če fant s tabo grdo ravna in ne upošteva tvojih želj, zveze ni vredno vzdrževati. Lahko si najdeš boljšega, če želiš. Zavedati se moraš, da v primeru, da te kdo poskuša prisiliti v spolne odnose (fizično ali pa tako, da ti tako dolgo teži, da se ti zdi, da moraš reči ja), je to spolno nasilje. Pri tem ni pomembno ali ima kontracepcijo ali ne.
Devištvo je socialni konstrukt, ki temelji na napačnem prepričanju (da himen ostane cel do prvega spolnega odnosa, čeprav danes vemo, da se v večini začne trgati že v zgodnjem otroštvu, saj je njegova vloga le to, da pri dojenčkih prepreči prenos bakterij v vagino). To, da si devica, ni nič sramotnega, ne glede na tvoja leta. Če te ginekolog zaradi tega neprimerno obravnava, ga lahko zamenjaš ali pa prijaviš zaradi neprofesionalnega vedenja.
Če se odločiš za spolne odnose v prihodnjosti, ni pomembno ali je fant devičnik ali ne, temveč le to, ali si oba tega res želita.
Glede zamujanja najbolj plodnih let se ne sekiraj. Veliko žensk ima otroke brez zapletov še po 30 letu (moje teta je rodila dvojčka pri 33). Navsezadnje pa lahko otroke tudi posvojiš. Ne sili se v nekaj, zato ker te skrbi, da zamujaš stvari.
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Univerzalna leta ali čas za prvi spolni odnos ne obstaja. Od vsakega posameznika - od njegove trenutne situacije, preteklih izkušenj in želja je odvisno, kdaj si želi in kdaj doživi prvi spolni odnos. Strah pred tem, da boš kaj zamudila, ni dober razlog za spolni odnos. Za spolni odnos se odloči, ko si ga boš želela in boš imela občutek, da si nanj pripravljena.
Mnogi imajo spolne odnose, pa vseeno nočejo zanositi, zato uporabljamo kontracepcijo. Kontracepcijo moramo uporabiti tudi zato, da sebe in partnerja zaščitimo pred spolnimi boleznimi.
Ženske smo najbolj plodne med 18. in 29. letom starosti. Plodnost se začne počasi nižati po 30. letu, nekoliko hitreje začne padati po 35. letu starosti. Vseeno pa lahko zanosimo do dokončne izgube menstruacije, kar pri vsaki ženski nastopi individualno.
Prepričana sem, da bo tvojemu ginekologu ali ginekologinji vseeno, ali si že imela prvi spolni odnos ali ne. Glede odločitve, ali bi ga morala imeti s prejšnjim fantom, pa menim, da zagotovo ne, če si ga nisi želela in če si imela občutek, da te fant ponižuje.
Ne vem, ali so pri tvojih letih fantje še spolno neaktivni, sem pa prepričana, da jih je več spolno neaktivnih, kot bi sama morda ugibala. Tudi če so že (praktično) vsi spolno aktivni, ni s tem nič narobe. Tvoja prva izkušnja spolnosti je lahko tudi s partnerjem, ki je svojo imel že prej z drugim spolnim partnerjem, s tem ni nič narobe.
Lep pozdrav.
Ajda Novak, mag. psihologije
Oo
Oopw
načeloma imajo feministke se mi zdi prav, da ni fer, da bi ženska čakala na pravega, medtem ko se moški lahko goni okoli če razumete. torej bi lahko, kljub temu da je grdo ravnal z mano imela odnose z bivšim. če je fant će imel spolno izkušnjo to pomeni, da je bil že razočaran, da je že razočaral bivšo ali da je šel to delati kar tja v tri dni. Morda je tudi zaradi kontracepcije takšna mentaliteta, da lahko greš to delati kar z enim?
Uredništvo
Ajda Novak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če je tvoj bivši fant grdo ravnal s tabo, je dobro, da si se odločila, da z njim nimaš spolnih odnosov. Spolne odnose bi morali imeti z ljudmi, ki nas privlačijo, ki jih imamo radi in ki z nami lepo ravnajo.
Ljudje imajo različne pristope k spolnosti - nekateri s spolnostjo čakajo, dokler nimajo z nekom močne čustvene navezanosti, drugim pa čustvena navezanost pri spolnosti ne pomeni veliko in se zato odločijo, da imajo več spolnih partnerjev. To je odvisno od vsakega posameznika in pomembno je, da spoznamo, kaj je nam najbolj pomembno in s kom si želimo imeti spolne odnose.
Pari se razidejo zaradi mnogih različnih vzrokov - lahko je, da je bil nekdo razočaran ali je nekoga drugega razočaral, lahko gre pa tudi za preprosto neskladnost. Včasih se ljudje spremenimo in si želimo, da bi se tudi partner ali odnos spremenil z nami, pa ni nujno tako.
Sklepati o tem, zakaj je nekdo že imel spolne odnose in drugi ne, je nesmiselno, saj je v novem odnosu to povsem nepomembno. Najboljše je, če poskusi vsak sebe spoznati in potem poslušati svoje telo in svoje želje pri odločanju za spolnost. Poskusi partnerju dovoliti, da svoje preteklo razmerje pusti za sabo in s tabo začne znova, saj je preteklost navsezadnje le preteklost.
Lep pozdrav,
Ajda Novak, mag. psihologije
Oo
Oopw
samo, če je grdo ravnal z bivšo, to pomeni, da ima takšno mentaliteto, da je to ok? in itak, da te bo z nekimi sladkimi besedami skušal prepričati, da tebi tega ne bo delal, ampak za bivšo, s katero je grdo ravnal ga pa nič ne briga, kako se ona počuti. Torej, na splošno ima stališče, da se s punco lahko grdo ravna.
Uredništvo
Petra Tratnjek
Pozdravljena, Oopw,
svetovalka je odgovorila na vsa tvoja vprašanje že zgoraj.
Na tem mestu zaključujemo razpravo o tej temi in te spodbujamo, da se o takšnih vsebinah pogovarjaš v živo z ljudmi, ki so ti blizu.
Lepo te pozdravljamo iz uredništva.