Pozdravljeni,
mam eno težavico/problemček. Se pa dogaja pomoje že skor cel lajf. Kako naj preprečim praskanje kože s prstov? Z nohti si nekako luščim. Na daleč se vidi da mam ''odrgnjen'' prst. Včasih praskam tejk cajta, da začne celo krvavet. To delam nenadzorovano, vsak dan, ne glede na to kje sem in kaj delam. Ko se zalotim, se ustavim, pa se vseeno, takoj ko odmislim, takoj nadaljuje. Kaj naj naredim? Opažam tudi, da zadnje čase še na ustnicah to delam. Ne vem, kako, zakaj, zaradi česa se mi to dogaja.
Imate nasvet mogoče?
Lp,
Uredništvo
Tjaša Rola

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
dobrodošla na naši svetovalnici. Zanima te, kako bi preprečila praskanje kože s prstov. Po tem je tvoj prst odrgnjen, včasih se popraskaš tudi do krvavitve. Opisuješ, da to počneš vsak dan, v vseh situacijah, ne glede na to, kje si in kaj delaš. Zadnje čase podobno delaš tudi na ustnicah. Zanima te, zakaj se ti to dogaja. Ali se morda spomniš, kdaj si začela s praskanjem? Ali je to že od majhnega ali v zadnjem obdobju? Predlagam ti, da poskusiš nekaj časa opazovati, kdaj je praskanja več, ali morda, ko si vznemirjena, katere misli ti gredo takrat skozi glavo? Poskusi se o tem pogovoriti tudi s kom od odraslih, lahko so to tvoji starši, teta, svetovalna delavka v šoli.
Vabim te, da odgovoriš na moja vprašanja, da ti lahko podam bolj konkreten odgovor.
Lepo te pozdravljam,
Tjaša Rola, mag. psihologije
Gr
Grinch van Gogh 17
Pozdravljeni,
sem si razčlenila Vaša vprašanja, da mi je lažje odgovarjat.
1.Ali se morda spomniš, kdaj si začela s praskanjem?
Čisto natančne starosti ne. Mislim da v vrtcu še nisem, verjetno sem začela pri kakem 7 ali 8 letu, tam nekje prvi ali drugi razred oš.
2.Ali je to že od majhnega ali v zadnjem obdobju?
To je že več let. Že od otroštva.
3.Predlagam ti, da poskusiš nekaj časa opazovati, kdaj je praskanja več, ali morda, ko si vznemirjena, katere misli ti gredo takrat skozi glavo?
Praskanja je več med ogledom filma, razmišljanjem, tudi med testom, lahko je tudi med poslušanjem glasbe, nakupovanjem, vožnjo.... Ne bi pa znala reči katere misli mi povzročajo, ker sem vsak dan ful zasanjana pa zamišljena.
Lp
Uredništvo
Tjaša Rola
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena,
hvala, da si podala še več informacij. Kot opisuješ, si po opazovanju težko določila, kdaj je praskanja več in kdaj manj. Pogosto želimo s praskanjem sprostiti kakšno notranjo napetost, neprijetno čustvo. Kratkotrajno tako sicer sprostimo te neprijetne občutke, dolgoročno pa lahko ima negativne posledice, na začetku predvsem na telesu. Poškodbe so vedno bolj vidne, rane se ne uspejo zaceliti, kar verjamem, da te tudi moti. Poskusi najti nekaj, kar bi ti v tistem trenutku omogočilo podobno ugodje, kot ga občutiš ob praskanju, vendar ne bi bilo posledic na tvojem telesu. Lahko bi na primer uporabila manjšo žogico za stiskanje, gumijasto igračo, karkoli, kar bi lahko imela vedno pri roki. Lahko poskusiš tudi s čisto majhnim koščkom papirja, ki ga imaš v roki in gneteš med prsti. Karkoli, kar se ti zdi, da ne bi bilo moteče, hkrati pa te bi odvrnilo od praskanja. Predlagam ti, da to deliš tudi s svetovalno delavko v šoli, ki te bo lahko usmerila in ti pomagala pri iskanju različnih možnosti.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom pomagala. Če boš imela še kakšno vprašanje, pa sem ti na voljo.
Bodi dobro.
Lepo te pozdravljam,
Tjaša Rola, mag. psihologije