Sem dijakinja 4. letnika predšolske vzgoje. Čez par tednov se vpisujemo na fakse, jaz nimam pojma kam in kako. Želim se vpisati na Pedagoško fakulteto smer Predšolska vzgoja, vseeno kam ali Koper, Maribor, Ljubljana, s tem, da me zanima možnost nadaljevanja študija na Fakulteti za šport v Ljubljani.
Zanima me, ali bi se lahko z diplomo iz predšolske vzgoje vpisala na magistrski program Športna vzgoja? Če to ni neposredno mogoče, kakšni bi bili morebitni dodatni pogoji za vpis (npr. diferencialni izpiti ali drugačni pogoji)?
Potem pa še obstaja izredni študij - športno treniranje na Pedagoški fakulteti v Mariboru. Iz katerega faksa bi lažje prišla na dif, če bi sploh lahko.
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
prehod iz srednje šole na študij je že samo po sebi obdobje velikih sprememb, ko se k temu pridruži še negotovost glede izbire študije, pa je lahko to obdobje še toliko bolj obremenjujoče, zato verjamem, da se trenutno srečuješ s pomembnimi dilemami in vprašanji.
Fakulteta za šport, za katero se zanimaš, ponuja dodiplomski in podiplomski študij športne vzgoje. 2. stopnja je v prvi vrsti namenjena nadaljevanju študija za tiste študente, ki so uspešno zaključili 1. stopnjo s strokovnega področja izobraževanja učiteljev za poučevanje športne vzgoje, ni pa to edina možnost za vpis na magistrski študij športne vzgoje. Vpišejo se lahko tudi tisti študenti, ki so opravili študijski program prve stopnje, ovrednoten z najmanj 180 kreditnimi točkami, z drugih strokovnih področij. V tem primeru je pred vpisom potrebno opraviti študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija. Te obveznosti določi Senat UL Fakultete za šport na predlog Komisije za študijske zadeve v obsegu od 10 do največ 60 kreditnih točk, glede na različnost strokovnega področja. Kandidati morajo opraviti tudi preizkus gibalnih sposobnosti in znanj, če niso že opravili podobnega preizkusa pred vpisom na prvostopenjski program. To zate pomeni, da bi se iz dodiplomskega študija predšolske vzgoje načeloma lahko vpisala na magistrski študij športne vzgoje, vendar bi predhodno morala opraviti določene dodatne obveznosti. Kako to izgleda v praksi, žal ne vem. S tem vprašanjem se lahko obrneš direktno na vpisno služno Fakultete za šport in prejmeš informacije iz prve roke.
Podobno lahko rečem za izredni program športno treniranje na Pedagoški fakulteti UM, je pa ta zagotovo vsebinsko bližje programu športna vzgoja, v primerjavi s programom predšolska vzgoja. Glede na to, da omenjaš izredni študij, naj te spomnim, da Fakulteta za šport UL razpisuje tudi redni študij športnega treniranja ter hkrati tudi že omenjen dodiplomski študij športne vzgoje, ki ti omogoča neposreden prehod na magistrski študij športne vzgoje.
V upanju, da sem ti podala informacijo, ki si jo iskala, te lepo pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije