Zdravo.Jaz sem pred enim mescem začela s srednjo solo 1.letnik in se nikakor nemorem povezat s sošolci.Vsi se že zelo dobro razumejo med samo za mene pa ziher mislijo da sem čudna.Ampak koliko poslušam kako se pogovarjajo imajo podoben karakter kot jaz samo da sem zelo introventirana.Hodim tudi k psihologu zaradi zaprtosti vase.Res se hočem povezati z vsemi ker so zelo prijazni in fajn ampak mi moja socialna anksioznost tega ne pusti.Res nočem da bo isto kot v osnovni šoli ko sem bila zelo tiha.Lepo prosim za kakšen nasvet.Hvala:)
Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Ja, negotovost v socialnih odnosih je kar trd oreh. Še posebej v tvojem starostnem obdobju, ko so vam prijateljstva zelo pomembna, ko imate veliko željo po pripadnosti, sprejetosti.
Verjamem, da realno stanje odnosov v razredu ni povsem takšno, kot ga opisuješ ... najbrž ni čisto tako, da so prav vsi, razen tebe, povezani, da so našli svoj krog ... res je, da nekateri gotovo so, najbrž pa so tudi posamezni dijaki, ki se še niso čisto ustalili. Lepo je, da se ti zdijo sošolci prijazni, da imaš občutek, da bi se lahko povezala z njimi. To je super znak! Poglej malo v mislih po razredu, vidiš kakšno dijakinjo, ki se ti zdi še posebej prijazna? Do katere bi upala stopiti in jo vprašati npr. kaj v zvezi s šolo? Ali pa oizkažeš interes za njene/njegove hobije ... Pogovor je treba samo začeti, potem že steče. Prepričana sem, da ti bo uspelo.
Vsak dan pomisli vsaj na eno stvar, ki si jo dobro naredila, ki ti je uspela, s katero si zadovoljna. Lahko je tudi samo prijazen nasmešek ali odstopljen sedež na avtobusu ali vlaku.
In zavedaj se tega, da tudi tiste sošolke in sošolci, ki delujejo samozavestni in sigurni vase, vsaj občasno tudi doživljajo dvome, strahove, razočaranja ... to je del življenja.
Verjamem vate, uspelo ti bo.
Lepo te pozdravljam,
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja