Pozdravljeni,
Sem učenec osmega razreda in čez eno leto imamo valeto. Želim si povabiti punco s katero plešem že od petega razreda, vendar pa je ta ves čas v družbi drugih punc in sem rahlo sramežljive sorte (ne vem kako začeti s pogovorom). Prosim za kakšen nasvet, ker me skrbi, da mi jo bo nekdo drug ukradel.
Hvala že v naprej. Lep pozdrav, Zaskrbljenček.
Ki
Kimi
Hej,
mene je moj soplesalec vprasal na valeto tko kar med poukom. Uciteljica je nekoga sprasevala in ostali smo malo klepetali in resevali naloge in on je kr sel do mene in me uprasal ce imam ze soplesalca in ce bi sla z njim. Bilo mi je usec, da me je kr uprasal in gotovo bo njej tudi. Lahko pa cakas na trenutek da bo sama (pred poukom, po pouku, v vrst se postavis zraven, se usedes poleg nje pri pouku ali na hodniku stojis zraven). Lah ji napises ce imas telefonsko ali pa jo prosis za zapiske pol pa reces da necesa ne znas prebrat in jo prosis za razlago, to je samo nekaj nacinov kako lahko zacnes pogovor, srecno!!
Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Tvoja vrstnica Kimi ti je podala kar nekaj predlogov, kako sošolko vprašati, če bi s tabo plesala na valeti. Svetujem ti, da izbereš način, pri katerem se boš počutil najbolj prijetno. Za začetek ji lahko rečeš, da bi jo rad nekaj vprašal, potem pa kar pogumno z vprašanjem na dan. Ob tem ji lahko poveš tudi kaj lepega npr. da ti je všeč njena družba, da se ob njej počutiš prijetno in da boš res vesel, če bosta plesala skupaj.
Vso srečo ti želim!
Lea Prinčič, mag. psihologije
Ži
Živa groza
Zdravo
Imam ogromen problem. Sem na začetku 9 razreda in večina ljudi iz moje pararelke že imajo pare. Ostali so le tisti s katerimi res nočem plesat. Nisem grda in recimo da sem kar pametna. Večina sošolcev so se zmenili za pare prek snapchata ki ga jaz nočem imet. Tako da nočem plesat z nobenim iz moje pararelke ker vsi ki so recimo da normalni že imajo par. Ne poznam mlajših ali starejših s katerimi bi lahko šla na valeto. Nimam nobenega takega prijatelja s katerim bi lahko šla. Nimam bratov, bratranci pa so ali 3 razred ali pa prestari. Tudi družinskih prijateljev nimamo ali sosedov ki bi lahko plesal z mano na valeti. Moji starši mi pri iskanju para nočejo pomagat, pa tudi nobenega ne poznajo ki bi lahko šel. Moje prijateljice mi pri tem nočejo pomagat s svojimi bratranci, sosedi, prijatelji. Nočem pa ostati sama, plesati s punco ali plesati z nekom ki še nima para iz naše paralelke. Ni pa možnosti da bi se že narejeni pari razpadli ker pač vem kako to gre pri nas. Res sem zelo obupana. Mi lahko pomagate?
Najlepša vam hvala,
Živa groza
sa
sam_res
če si res kr pametna, lahko vidiš, da si postavljaš pogoje, ki se izklučujejo (ne s tem, ne z punco, ne ostati sama, ne z enim iz paralelke). Bo treba en kriterij umaknt, a ne. Sej to je sam valeta, ne poroka ;-)))
Uredništvo
Anadeja Bajzek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
valeta je za devetošolca velik dogodek, ki pa nosi tudi veliko pritiska. Razumem, da se lahko počutiš obupano, ko vsi govorijo o parih, ti pa imaš občutek, da si ostala brez možnosti. Vendar je vseeno komaj začetek septembra: še vedno je čas, da se pokaže kakšna od “nemogočih” možnosti za mogočo. Morda starši in prijateljice zaenkrat res ne najdejo rešitve, ampak je še čas, da se spomnijo na koga, ki bi z veseljem sodeloval na valeti. V tem času bodo tudi na ostalih šolah iskali soplesalce, morda se najde tudi kdo iz okoliške šole. O tem bi lahko govorila tudi z razredničarko, saj učitelji vsako leto spremljajo potek valete in razumejo, kako je lahko iskanje para stresno. Včasih se povežejo tudi s plesnimi učitelji, ki lahko predlagajo soplesalca iz druge šole. Morda bi bilo smiselno premisliti tudi ali je kdo iz 8. ali 7. razreda s komer se dobro razumeš ali ti je všeč in bi ga lahko vprašala. Nikjer ni zapisano, da je fant tisti, ki mora narediti prvi korak. Prav tako je lahko komu mlajšemu še posebej v veselje, da sodeluje na takem dogodku, saj tako dobi vpogled v to, kaj ga čaka naslednje leto. Morda ti lahko tudi kdo od sošolcev pomaga izbrati koga iz nižjega razreda. V kolikor se npr. kdo iz tvojega razreda druži z mlajšimi letniki, bo to še posebej zabavno, saj se bo lahko tudi na valeti družil s svojim prijateljem, ki v nasprotnem primeru ne bi bil povabljen. Vseeno pa ne izključi takoj možnosti biti soplesalka komu iz razreda (punci ali fantu). Morda res ne bi bilo tako kot si si zamišljala, ampak ples je le en del celotne izkušnje valete. Najbolj pomembno je, da si tam, da si ponosna nase, saj gre za dogodek, ki obeležuje zaključek tvojega osnovnošolskega izobraževanja z druženjem s svojimi prijatelji. Tudi če boš plesala z nekom, s katerim nimaš veliko skupnega ali pa ti ni najbolj všeč, to ne pomeni, da bo pokvarjena tvoja celotna izkušnja. Valeta so tudi točke in nastopi, ki jih boste pripravili, priprave s prijatelji ter seveda žuranje po koncu uradnega programa.
Seveda držim pesti, da boš našla rešitev, ki te bo osrečila, ampak prepričana sem, da je lahko valeta prav tako posebna, tudi če ne gre vse po idealnem scenariju. Bodi potrpežljiva, za pomoč še enkrat povprašaj svoje bližnje, vključi razredničarko ter se še malo razglej po svojem in drugih razredih. V vsakem primeru pa uživaj in ne pusti, da ti karkoli zagreni tega zadnjega leta osnovne šole - še prehitro bo minilo.
Lep pozdrav,
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)