Nekdo me izsiljuje na internetu in grozi, da bo objavil moje gole slike, če mu ne pošljem denarja. Ne upam povedati staršem. Prosim, pomagajte mi. Ne vem, kaj naj naredim.
Bo
Bond007
Nemudoma ga prijavi na policijo, izberi eno od naslednjih možnosti:
- stopi do najbližje postaje in bodo naredili zapisnik o storjenemu kaznivemu dejanju izsiljevanja
- če ne želiš vpletati staršev in si mladoleten, prosi bližnjega sorodnika ali nekoga starejšega, ki mu zaupaš in pojdita skupaj (ovaditelj mora biti polnoletna oseba)
- še bolje bo, če se zaupaš šolski svetovalni službi in bodo oni takoj ukrepali in zaupno prijavili na policijo
- ker so počitnice in je svetovalna služba na dopustu, v stiski pokliči še na Tom Telefon (116 111) ali katerokoli drugo krizno številko, kjer ti bodo svetovali podobno kot tukaj ali še bolj natančnoPazi na naslednje:
- kadarkoli se znajdeš v izsiljevalni situaciji, noben denar ali usluge ne bodo pomagale, ker bo samo še slabše, izsiljevanje se ne neha ampak se nadaljuje še huje!
- če si mladoleten in bo nekdo tvoje slike kjerkoli objavil, se zanj takoj začne pregon za kazenski postopekKo se bo vse srečno izteklo, si zapomni še zadnje:
- nikoli ne izdeluj ali pošiljaj golih slik. Good luck!Citiraj
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen!
To, da te nekdo izsiljuje in grozi, da bo objavil tvoje gole fotografije, je nesprejemljivo in tudi kaznivo. Kako se odzvati, pa je odvisno od situacije. Nisi napisal, ali si tej osebi v resnici posredoval svoje gole fotografije oz. ali obstaja verjetnost, da oseba ima tvoje gole posnetke ali ne in ali osebo poznaš ali ne.
Zato bo moj odgovor bolj splošen. Vsekakor pa bi predlagal, da se o zadevi pogovoriš z nekom od odraslih, ki mu lahko zaupaš. Jaz bi predlagal starše, če pa misliš, da to ni mogoče, pa nekom drugim (mogoče svetovalno delavko v šoli), ki ti bo lahko predstavil svoj pogled in ti svetoval ali pomagal na osnovi svojih izkušenj. Namreč, ko pride do tega, da nekdo nekoga izsiljuje z golimi posnetki, je težko rešiti brez vpletanja staršev in tudi policije.
Ne glede na vse skupaj je prvi korak, da si shraniš vse dokaze. Torej naredi posnetke zaslonov sporočil. To potrebuješ, če boš prijavil na policijo, kar je verjetno zelo priporočljivo.
Če osebe ne poznaš in se z njo nisi pogovarjal v živo, kjer bi lahko naredila npr. tvoje gole posnetke (npr. video klepet), ali kako drugače pridobila tvoje gole posnetke, gre lahko za prevaro. Takšnih sporočil je kar veliko, namen pa je izsiljevanje za denar. Pomembno je, da ne začneš pošiljati denarja, ker se izsiljevanje ne bo ustavilo, temveč se bo samo še nadaljevalo. Najbolje je, da tako osebo oz. sporočilo prijaviš platformi, kjer si dobil sporočilo (npr. Instagram, Snapchat) prav tako profil, ki ti je sporočilo poslal. Ampak opozarjam, to velja, samo če si 100 %, da nisi nikoli nikomur posredoval svojih golih posnetkov.
Če pa gre za poznano osebo in veš, da ima takšne posnetke (si jih mogoče sam poslal ali pa jih je ponaredila), pa res zelo priporočam, da prijaviš na policijo, najbolje s starši. Si žrtev hudega kaznivega dejanja in verjetno nisi edini. Takšen korak ni preprost, ampak je treba zbrati voljo in pogum in narediti ta korak. Ker sicer se izsiljevanje zagotovo ne bo končalo. Druga možnost je, da izsiljevalcu pošlješ sporočilo, da če ne bo takoj izbrisal posnetkov, ki jih ima, da boš zadevo prijavil policiji in potem prekineš vso komunikacijo z izsiljevalcem. Vendar to še ni zagotovilo, da ne bo teh posnetkov delil, če jih v resnici ima. Zato je prijava na policijo boljša možnost.
Če se bodo slučajno začeli deliti tvoji goli posnetki, potem pa ne odlašaj s prijavo na policijo. In še nekaj. Tudi, če si posredoval svoje gole posnetke, nisi ti kriv, da se ti dogaja izsiljevanje in prejemaš grožnje. Kriv je izključno izsiljevalec, ki je izkoristil tvoje zaupanje.
Če ti je hudo in bi se rad pogovoril z nekom, pa ti svetujem, da pokličeš na Tom telefon na 116 111.
Srečno!
Marko, Safe.si