Jaz resnično sovražim ko se mene nekdo drug dotakne. Še posebej ko nima mojega dovoljenja.         Vem da obstaja neka fobija, ampak mene ni strah! Samo SOVRAŽIM. Ne vem zakaj, vem pa, da sem začela to čutiti po enem obdobju ko sem bila depresivna(?). To včasih vpliva na moje življenje in ena prijateljica ko res rada "kar tako" objame in strese za rame in jaz otrpnem. Vsi ki to vidijo pa vprašajo ali sem čudna!!!
Resno, hvala!
• Uredništvo
Anja Jularić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Najprej se ti opravičujem, da si na odgovor čakala tako dolgo.
Praviš, da sovražiš dotike. Močne občutke ob dotikih si začela opažati po obdobju depresivnega razpoloženja in vidiš, da to vpliva na tvoje življenje in odnose z drugimi.
Sliši se, da je to stvar, ki te ovira in o kateri si že dosti razmišljala. V svojem odgovoru nisi navedla svoje starosti, kar bi lahko pomagalo pri razumevanju tega, kar se ti dogaja.
Ljudje smo lahko občutljivi na dotike iz različnih razlogov. Pogosto ti razlogi izhajajo iz naših izkušenj – morda smo doživeli kaj slabega v povezavi z dotikom, mogoče dotiki niso (bili) način izkazovanja naklonjenosti v naši družini, mogoče smo senzorno bolj občutljivi in nam dotiki pač ne ustrezajo.
V tvojem zapisu mi odzvanja predvsem beseda sovraštvo, ki nakazuje na močne občutke jeze. Opisuješ tudi, da tvoje telo ob objemu otrpne – je občutek tak, kot da bi zamrznila? Ko smo v situacijah, ki jih zaznamo kot nevarne, ogrožajoče se lahko v nas sproži odziv »boj, beg ali zamrznitev«, kar nam takrat, ko smo v resnici ogroženi, pomaga. Kot pa sama opažaš, nas lahko v drugih situacijah tudi ovira. Tvoji možgani so se nekje, nekoč naučili, da so dotiki nevarni in se odzovejo na njih kot na nevarnost. Hkrati pa omenjaš tudi, da je to še posebej močno takrat, ko oseba nima dovoljenja, da bi se te dotaknila. Govorimo o osebnih, telesnih mejah. Kaj že veš o tem?
Pišeš tudi o obdobju depresije – ko smo v depresivnem razpoloženju lahko postanemo zelo pasivni, neaktivni. Začnemo se umikati od drugih ljudi in odnosov, imamo manj energije in si običajno ne želimo zelo intenzivnih izkušenj. Pogosto traja dlje časa, da se zares priklopimo nazaj. Moramo se priučiti fleksibilnosti, ki smo jo morda izgubili. S tem so lahko povezani tudi dotiki – dotik je v resnici močen stik z drugim. Predlagam, da pogledaš na svoje doživljanje ob dotikih (ali že samo mislih na dotike) nekoliko bolj elastično. Kaj mislim s tem je, da si pozorna na svoje telo, odzive in občutke, ki se ti pojavijo, ko razmišljaš o dotiku – kje so tvoje meje? Je enako dotik roke, objem, potrepljanje po ramenih…ob kom so dotiki prijetnejši in ob kom manj prijetni? Dovoli si raziskovati, da boš lažje razumela sebe in da se boš v različnih situacijah lahko odločila kako se boš odzvala z manj intenzivnimi občutki.
Nič ni narobe s tem, če ti dotiki ne ustrezajo. Prijateljici lahko poveš, da razumeš, da ti z objemom želi pokazati naklonjenost, a tebi ni prijetno in bi želela, da se pozdravita in poslovita drugače. Kako se to sliši?
Želim ti uspešno samoraziskovanje in se veselim tvojega odziva.
Prijazno te pozdravljam :)
Anja Jularić, mag. psihologije