hej
star sem 15 let in sem zelo pohoten in ne vem kako naj to umirim. ali obstaja kakša rešitev da bi lahko sexsal ali pa kaj takega? zelo bi bil vesel če bi mi pomagali umuriti pohotnost a še bolj pa bi bil vesel če bi laho s katero sexsal. pomoč prosiim. -
Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
najprej naj se ti zahvalim, da si se obrnil na našo Svetovalnico in da si z mano delil svoja občutja. Tvoja doživljanja so v tvojem starostnem obdobju nekaj povsem normalnega, saj je to čas, ko se tvoje telo spreminja, to pa se povezuje tudi z mislimi in občutki, ki ti lahko pogosto povzročajo zmedo.
Pomembno je, da se zavedaš, da je to nekaj povsem običajnega - v puberteti se tvoje telo pripravlja na odraslost in spolnost. Hormoni, predvsem testosteron, vplivajo na to, da se pojavlja več misli, vezanih na spolnost in tudi več fizičnih občutkov, povezanih z njo, in to je nekaj povsem naravnega.
V takšnih trenutkih se lahko zdi, kot da te želja po spolnosti povsem preplavi, kar pa lahko spremljajo frustracije, nemir, zmedenost in občutek, da bi jo moral na nek način 'spraviti ven'. To je čisto normalno, saj ti tvoje telo na takšen način sporoča, da se razvija in da je pripravljeno na nove izkušnje. Praviš, da si želiš spolnega odnosa, a je pri tem zelo pomembno, da se spolnosti lotevamo odogovorno, varno in premišljeno.
Tvoja spolna energija je nekaj, kar te bo spremljalo vse življenje in to definitivno ni nekaj, kar bi moral odpraviti, lahko pa se naučiš, kako z njo živeti na zdrav in varen način. Začneš lahko že s samostojnim raziskovanjem svojega telesa, saj je to zdrav, varen in normalen način za spoznavanje lastnega telesa in sproščanje svoje spolne napetosti.
Želja po spolnosti z drugo osebo je seveda nekaj povsem naravnega, ljudje smo namreč socialna bitja, vendar je pomembno, da se spolnosti lotevamo takrat, ko smo na to tako čustveno kot psihično pripravljeni. Morda te te misli včasih spravijo v zadrego ali zmedenost, ampak je to le del tvojega procesa odraščanja in ni potrebno, da si sam v tem - če se ti bo kdaj zelo, da te to začne preveč obremenjevati, se z nekom pogovori - s svetovalcem, psihologom, zdravnikom ali kakšno drugo zaupanja vredno osebo.
Želim ti vse dobro na tvoji poti,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)
Ch
Ch3m1stry
Morda malo premisli o vsebinah, ki jih gledaš na internetu, kako ocenjuješ osebe ženskega spola (če opaziš privlačno punco in pri njej opaziš le njene "atribute", ne pa njenih drugih, boljših lastnosti) in se nehaj prepričevati, da si "pohoten" (kar zelo očitno počneš in se s tem gotovo postavljaš pred svojo družbo). Spolnost je v prvi vrsti čustvenega, ne fizičnega pomena, in dokler tega ne dojameš, zanjo nisi zrel. In morda premisli o svojem pravopisu in izražanju.