Pozdravljeni,
Večkrat slišim od sošolcev glede moškega- ženskega odnosa ( sram je pisati o takšni zadevi ,upam da razumete kaj hočem povedati) . Kdaj me zamika tudi mene ampak se bojim da bi postala noseča že v tem obdobju , kaj svetujete?
• Bo
Bond007
Da si zelo previdna, sicer ti bo žal. Ne s komerkoli in ne za vsako ceno. Pozanimaj se o vrstah in metodah zaščite in ravnaj po pameti.
• Uredništvo
Aljaž Bogolin

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si se oglasila in se odločila spregovoriti o temi, ki je za marsikoga občutljiva. Razumem, da ti ni lahko govoriti o teh stvareh, še posebej če se ob tem pojavi zadrega ali strah. Prav zato je pogumno in zelo zrelo, da si se oglasila.
Pišeš, da te včasih zamika misel na spolnost, ampak da te hkrati skrbi, da bi lahko zanosila. To je povsem razumljivo. Misel na spolni odnos se lahko pojavi zaradi različnih razlogov – iz radovednosti, bližine z drugo osebo, želje po raziskovanju telesa … In vse to je normalen del odraščanja. Pomembno pa je, da se takšni občutki zgodijo skupaj z vprašanjem: “Ali sem na to res pripravljena?”
Da si lažje odgovoriš, ti lahko pri razmisleku pomagajo naslednja vprašanja:
·       Ali si v odnosu (zveza, dobro prijateljstvo, priložnostno "dejtanje" itd.), kjer se počutiš varno, spoštovano in slišano?
·       Ali znaš izraziti svoje meje in povedati, kaj ti je prijetno in kaj ne?
·       Ali veš, kako se zaščititi pred nosečnostjo in/ali spolno prenosljivimi okužbami – na primer z uporabo kondoma, ki je za mlade najbolj priporočljivo zaščitno sredstvo?
·       In še nekaj pomembnega: ali veš, da imaš kadarkoli, tudi med seksom pravico reči »ne«, da ti je dovolj, da nočeš več – tudi če si prej rekla »ja«?
Spolni odnos naj ne bo nekaj, kar se zgodi zato, ker »drugi to že počnejo«, ampak nekaj, za kar se odločiš zavestno, mirno in takrat, ko res čutiš, da si pripravljena.
Če boš imela še kakšno vprašanje – o zaščiti, o čustvih, odnosih ali čem drugem – sem na voljo, da ti pomagam.
Vse dobro,
Aljaž Bogolin, mag. psihologije