Dan, stara sem 13 let. Zadnje čase imam potrebo po ljubezni, po resnem odnosu, res si želim najti partnerja s katerim bi bila do konca življenja, pa z nobenim ne občutim ljubezni. Vem da sem še mlada in da ni možno da bi pri taki starosti našla nekoga s katerim bi bila do konca življenja, ampak res si želim ljubezni, ne moram več čakati. Kaj naj storim, res sem žalostna da ne najdem nobenega primernega, vedno se tolažim da bo že prišel čas za pravega, pa nikoli ne pride.
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
če sem te prav razumela, zelo hrepeniš po zaljubljenosti in razmerju z nekom. Zdi se ti, da na ljubezen čakaš že celo večnost in da tega enostavno ne moreš več. Zavedaš se, da si zelo mlada, vendar pa to kljub temu ne spremeni tvoje želje po fantu. Praviš, da se počutiš žalostno in enostavno ne veš, kaj bi.
Razumljivo je, da se počutiš neučakano, ko si nekaj tako želiš. Morda te to obremenjuje tudi zato, ker se v tem času sklepajo prve simpatije in razmerja, tebi pa se to zaenkrat še ni zgodilo. Hrepenenje po razmerju je zelo pogosto, sploh pri dekletih, občutijo pa ga tudi fantje. Nekaj najlepšega se je spraševati v koga se bomo zaljubili, kakšen občutek nam bo ta oseba prinesla, vendar pa lahko ob primerjavi z drugimi, ki so si nekoga že našli, v nas sproža tudi ljubosumje in občutke nevrednosti.
Nenehno premišljevanje o tem, kako zelo bi si želela imeti partnerja, te spravlja v obup in žalost. Najboljše zdravilo za to je, da spremeniš način, kako gledati na stvari. Ljubezenska razmerja nam resda dajo ogromno, vendar pa zahtevajo dosti našega truda in časa. Ko dobimo fanta/punco, nam le-ta pogosto zavzame velik del našega prostega časa, zaradi česar imamo manj časa za druge aktivnosti, ki jih imamo radi. Razmisli, kaj vse lahko počneš sedaj, ko fanta/punce še nimaš. Svetujem ti tudi, da si zastaviš nekaj ciljev, ki bi jih že dolgo rada dosegla – na področju šole in prostočasnih dejavnosti. Dobro je, da si zadovoljna s svojim življenjem že sedaj, saj zveza s fantom/punco tega dolgoročno ne bo spremenila.
Sama praviš, da tako zgodnja zveza pri 13. letih ne more trajati večno. Zdi se mi zelo dobro, da se zavedaš, da zveze pogosto ne trajajo večno, čeprav mlada starost ni nujno zagotovilo, da zveza ne bo trajala dlje. Čeprav je težko čakati na prvo simpatijo, pa ti svetujem, da v to ne hitiš. Včasih gremo v neko zvezo, bolj zato, ker si želimo ljubezni, kot pa zato, ker nam je oseba všeč. To ni pravično do osebe, s katero smo, prav tako pa razmerje z nekom zahteva trud, ki ga, če nam oseba ni nič kaj posebnega, običajno nismo pripravljeni vložiti.
Upam, da sem ti s svojim sporočilom kaj pomagala.
Lepo bodi,
Ana Lampret, dipl. psihologinja (un)