Pozdravljeni,
za moj rojstni dan ki bo cez 2tedna me fant ki je polnoleten zeli peljati v avstrijo,nemcijo ali pa madzarsko in me zanima ali rabim kaksno pisno dovoljenje starsev (naceloma ga lahko dobim samo od mami ker sem z ocetom prekinila stike ceprav se sedaj bori na sodiscu da bi jih dobil nazaj ampak mu nebo uspelo ker sem se za moje dobro odlocila da sem z njim tistega dne 4leta nazaj zakljucila zgodbo.) in kaksno mora biti to dovoljenje starsev? ali rabi to biti to kako uradno urejeno? kaj rabi vsebovati? ali je sploh potrebno?
res res me to zanima ker nocem da pride do kaksnih problemov na meji ali pa da nakoncu sploh nebi mogla izvesti tega izleta
Uredništvo
Tadej Jezernik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
na ravni EU ni enotnega pravila glede prehoda meje mladoletnih oseb brez spremstva skrbnikov. Na splošno je mladoletnim osebam dovoljen prehod meje v spremstvu odrasle osebe (velja za EU), ki ni njen zakoniti zastopnik, ob predložitvi veljavne potne listine in pisnega dovoljenja staršev oziroma zakonitih zastopnikov. Priporočljivo je, da je dovoljenje napisano v angleščini.
Dovoljenje bo morda potrebno tudi ob morebitni kontroli znotraj tuje države, zato ga imej vedno pri sebi. Ne glede na navedeno lahko posamezne države članice EU sprejmejo drugačne predpise in zahteve. Teh pa žal ne poznam.Lep pozdrav,
Tadej Jezernik, dipl. upravnih ved