Živjo imam en problem, moja prijatlejica me je povabila, če bi šla z njo in njeno družino na morje, za dobre teden, dobro se razumeva, amapk jaz ne želim iti. Tudi če bi me vprašal kdor koli drug nebi želela iti. Že če gremo s šolo na tabore nemaram iti, vedno sem pred tem zelo zaskrblejna amapk pač grem ker moram (ponavadi je vredu ampak nimam se vedno fajn). In nevem zakaj nemaram it ampak res mi ni vseč, da vedno, ko me to nekdo vpraša, nevem kaj naj rečem, ali pa, ko izvem, da bomo s šolo kam šli, me vedno začne zelo skrbeti. Nikoki še nisem šla za toliko časa sama nekam. Amapk tudi če zdajle ne grem, bom vseeno slej ko prej morala nekam in nevem kaj naj naredim. Recimo, ko vidim, da ljudje objavlajo, ko kam potujejo se mi to zdi zelo zabavno potem, ko moram pa sama nekam pa si tega ne želim. Skrbi me, da je mogoče kaj narobe zmano. Nepozanm nikogar, ki si na take stvari ne želi iti. Vedno kamor koli gremo recimo iz šolo se vsi zelo veselijo jaz pa ne. Nevem točno česa me je strah amapk me je. Že v naprej se zahvalajuejm za odgovor.
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Ja,
začela bom zelo osebno, ker si ne moreš misliti, kako zelo te razumem. Sem prav vesela, da so mi v uredništvu dodelili tvoje vprašanje. Namreč, sva si strašansko podobni! :)
Zna biti res neprijetno, ko smo v svojih ožjih krogih edini, ki ne doživljamo podobnih občutkov kot ostali, zlasti ko gre za stvari, ki naj bi navduševale vse po vrsti. Naši možgani zaradi tega pridejo lahko do napačnih sklepanj in sicer, da mora biti napaka v nas.
Naj te potolažim, da ni s teboj čisto nič narobe. Nobene napake ni. Ti pač ni do tega in v tem ne uživaš. Zagotovo pa obstaja kaj drugega, kar te navdušuje najmanj toliko, kot druge navdušujejo potovanja.
Nek že dolgo pokojni antropolog je nekoč dejal: Vsi smo malo kot vsi drugi, malo kot nekateri drugi in malo kot nihče drug. Včasih je težko sprejeti to svojo različnost, sploh ko si želimo biti sprejeti, vključeni. A vedno obstaja tudi kaj, kar nas z drugimi povezuje. Kdor te ceni, bo zlahka spoštoval to tvojo osebno mejo. Če ne želiš iti, ti ni treba. Morda boš kdaj morala sprejeti kompromis, ampak bistvo kompromisa je ravno v tem, da se ne odpoveš nečemu samo ti, temveč tudi druga stran. In da obe nekaj tudi pridobita.
Če ne gre za nujno pot, od katere bi bila odvisna tvoja prihodnost (izobraževalna, poklicna, zdravstvena …), če ne gre za zdravje ali življenje koga drugega ali če ne gre za res »once in a lifetime« priložnost, ne vidim razloga, zakaj bi se silila v to samo zaradi tega, da bi ustregla prijateljici.
Sem nekoliko pristranska, ampak tudi sama sem precej nejevoljna, ko je treba kam iti. Kadar ne gre brez, pa se potrudim, da si potovanje in okoliščine čim bolj osmislim tako, da bo znosno. S sabo vzamem vse, kar lahko, da bom obdržala svoje najnujnejše rutine, pozanimam se tudi vnaprej, kje in kako bomo spali, jedli … Do neke mere se vedno da okoliščine prilagoditi ali nanje vplivati.
Malo pa mora biti tudi negotovosti. Tam se največkrat zgodijo najbolj zanimive stvari in ustvarijo najboljši spomini. Takrat je prav, da zaupaš vase, da se boš dobro znašla.
Hočem reči, da ni ti treba preveč ven iz cone udobja, da bi imela od tega korist. ;)
Želim ti, da se pomiriš s tem. Življenje je še toliko drugega kot potovanja in izleti v druge kraje. Uživaj pač v čem drugem!
Topel pozdrav
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• Ja
Ja
Hvala za odogovor:).
Sem zelo vesela da nisem edina, ki se tako počuti. Ker se datumi našega in njihovega mroja križajo mi vrjetno nebo treba iti. Letos gremo tudi na matruansko ekskurzijo, kamor bom seveda šla, saj menim, da bo to neka lepa izkušnja, tudi če me bo skrbelo, se bom poskusila imeti čim bolje. Še enkrat hvala za pomoč:).
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Me zelo veseli in malenkost. :)
Uživaj na maturantski ekskurziji!
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja