Hej! Imam eno težavico in bi bila najbolj vesela odgovora kakšne svetovalke, saj me zanima kako odrasli gledate na to.
Moja mami si res zelo dolgo časa želi v Turčijo. Ker nima ravno veliko denarja je šparala in zdaj ima končno dobolj, da lahko gre. No in čez poletje bomo mami, brat in jaz šli tja. Rekla je da bova tudi midva z bratom dala nekaj zraven (100-500€). Ampak fora je da jaz šparam že od kar pomnim in šparam zato, da bi si enkrat kupila konja. In imam našparanih 1000€. In pač sem rekla, da za to potovanje bom pač dala nekaj zraven. In potem mi mami žačne govoriti, da bomo pa naslednje leto šli še v Ameriko in da bom tudi jaz dala zraven. In potem rečem, da bom dala svoj denar tja kamor bom želela iti. Ker nevem kje je fora da jaz šparam za eno stvar, ki si jo zelo želim, potem pa zapravljam za nekaj kar nočem oz. ni v mojih željah.
Hvala
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če te razumem pravilno te najbolj od vsega bremeni to, da te bo to potovanje potisnilo za nekaj stopnic nazaj od tvojih sanj – imeti konja. Tega potovanja si sama ne želiš, hkrati pa se sprašuješ če je normalno, da v takem primeru mama zahteva, da za potovanje finančno prispevaš tudi sama, čeprav bi svoj denar raje porabila za druge stvari.
Najprej me zanima, ali sta o vsem skupaj že kaj govorili? Si povedala kaj si želiš in kako se ob tem počutiš? Kakšen je bil njen odziv na to?
V življenju je dobro imeti želje in cilje, ki nas ženejo naprej. Sama si zelo močno želiš konja. Tvoj cilj se mi sicer zdi dosegljiv, vendar moramo biti pri postavljanju ciljev realni tudi glede tega, v kakem časovnem okvirju so nam te sanje dosegljive. Imeti konja je velika odgovornost in še večji finančni zalogaj. Pohvalno se mi zdi, da svoj denar varčuješ z nekim namenom. Kljub temu je smiselno razmisliti, v kakšnih okoliščinah si boš lahko privoščila konja. Stroški se po nakupu konja ne prenehajo, pač pa je potreben reden, mesečni vložek za nastanitev, hrano, opremo, veterinarja, ... Predstavljam si, da ti bo to omogočeno šele takrat, ko boš imela redni prihodek in boš finančno stabilna. Zagotovo ti lahko tvoje varčevanje nekoč nekoliko olajša celotno situacijo, vseeno pa menim, da se lahko zaenkrat nekoliko sprostiš glede porabe denarja.
Do tvojega 18 leta je zate seveda še vedno odgovorna mama in bo tako njena odločitev najbrž tudi prevladala. Res je nekoliko nenavadno, da zahteva, da tudi sama prispevaš za potovanje, v kolikor je to izključno njena želja. Predlagam, da z mamo poskusita najti kompromis – npr. da se dogovorita, da greš na le eno izmed potovanj (Turčija ali Amerika) ali pa da sama predlagaš, koliko si še pripravljena prispevati, da se boš ob tem počutila udobno.
Verjamem, da so ob trenutni situaciji počutiš, kot da so ti odvzete tvoje sanje, pa vendar bo časa za doseganje tvojih ciljev še veliko. Spodbujam te, da do takrat ne zapiraš možnosti za nova doživetja in čas za druženje z mamo in bratom.
Lepo bodi,
Amadeja Jurič, mag. psihologije