Pozdravljeni,
to šolsko leto sem se odločila vzeti gap-year, zato se nisem vpisala na noben faks. Končala sem gimnazijo in z začetkom oktobra mi poteče študentski status. Gap-year bom izkoristila za prostovolna dela v tujini in Erasmus izmenjave vendar imam sedaj težavo s tem kakšni status si moram urediti.
Kar se tiče zdravstvenega zavarovanja bi ga plačevala sama. Denarne pomoči ne potrebujem, saj trenutno delam preko podjemne pogodbe in prihodek tega dela mi zadostuje za moje ambicije. Tudi redne zaposlitve ne iščem, saj me zaradi prostovolnih del in Erasmus projektov sploh ne bo doma.
Če prav razumem, bi se po potečenem statusu morala prijaviti na Zavod za zaposlovanje, v tem primeru kot brezposelna oseba, vendar je pogoj evidence brezposelnih da aktivno iščeš zaposlitev, kar je nekaj kar jaz ne. Po tem takem tudi evidenca za iskalce zaposlitve ne pride v poštev.
Ena možnost je tudi ta, da bi se vpisala na izobraževanje odraslih, da pridobim status študenta, ampak ker me ne bo doma se tudi tega ne bom mogla udeleževati.
Vglavnem, zmedena sem glede tega kaj zdaj. Je možno samo plačevati zdravstveno zavarovanje in se ne vpisati v evidenco brezposelnih? Ali se vpišem v evidenco brezposelnih in preprosto ne iščem zaposlitve? Ali obstaja še kakšna druga možnost za katero ne vem?
Vljudno vas prosim za kak nasvet.
• Sp
Spelca
Zdravo,
jaz sem tudi imela gap year. Ker sem takrat potrebovala status zaradi zavarovanja in vsega tega sem se vpisala na izobraževanje odraslih na kar eno xy šolo na xy program. Ob vpisu (ki je plačljiv - jaz sem plačala 230€) sem povedala, da se vpisujem samo zaradi statusa. Da izobraževanj in ocenjevanj ne bom opravljala. Njim je bilo vseeno in so razumeli. Bistvo jim je bil denar, meni pa status.
To je lahko ena rešitev.
Lp
• Uredništvo
Tadej Jezernik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
če v prihajajočem študijskem letu ne boš imela statusa študenta ali dijaka in se ne boš zaposlila, bo treba poskrbeti za to, kakšen status boš imela. Glede na to, kakšen status boš imela, bo odvisno, do katerih pravic boš upravičena.
Drži, da se po končanem šolanju lahko prijaviš na Zavod za zaposlovanje. S prijavo pridobiš pravico do osebnega svetovalca, s katerim bosta pripravila zaposlitveni načrt. Svetujem ti, da svetovalcu podrobno predstaviš svoje osebne okoliščine, da bosta skupaj našla najboljšo rešitev zate. Morda se v tem času udeležiš kakšnega usposabljanja, ki ga ponuja zavod, in se tako dodatno strokovno izpopolniš.
Žal ti ne morem zagotoviti, da v primeru prijave v evidenco brezposelnih ne boš napotena na razgovor za kakšno delovno mesto. Vsekakor pa ti predlagam, da vse korake dorečeš skupaj s svetovalcem.
Če želiš zdravstveno zavarovanje plačevati sama, ga urejaš pri Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS). Predlagam, da se za dodatne informacije obrneš na območno enoto ZZZS v tvojem kraju. Priporočam, da to urediš čim prej, da se izogneš težavam pri koriščenju zdravstvenih storitev.
Lep pozdrav,
Tadej Jezernik, dipl. upravnih ved