Pozdravljeni
imam provlem zdi se mi da sem pre debela vsi mi pravijo da nisem. Visoka sem 160 cm in tehtam 60 kg večina mojih sošolk je suhih in jih ni sram nosit kratkih majc ali koplak v toplicah jaz pa mislim da če si oblečem kratko majco se mi bojo vsi smejali nevem kako shujšati. Imam pa še en problem da me je sram oblečti kratke hlače ker imam dlake na nogah in moje noge imajo šive,brazgotine,praske ker se mi je zgodilo že veliko nesreč zaradi mojega poguma
• Ma
Manca
Živjo,
tud jaz imam opraskane noge in vse to, pa vseeno nosim kratke hlače. Itak pa tudi to ni nič takega, da imaš kosmate noge, kdo pa pravi da je to grdo, to si je nekdo zmislil in zdaj vsi mislijo, da je tako. Pa tudi to ni nič takega, če si malo močnejše sorte, včasih so bile take najbolj popularne. Poznam veliko močnejših punc, pa se mi nobena izmed njih ne zdi grda. Lepo se imej.
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana Nika,
hvala, da si svoje razmišljanje in dileme delila na našem portalu. Navajaš, da imaš občutek debelosti, čeprav ti tudi drugi povedo, da pri tebi tega ne opazijo. Žal mi je, da se tako počutiš. Podatki o tvoji višini in teži so povsem v mejah normale oz. običajni. Pri 12. letu starosti se pri dekletih začne obdobje odraščanja in takrat se prične telo spreminjati, iz dekliškega v ženskega. Nikar se ne primerjaj z ostalimi sošolkami, saj se vsi ljudje medsebojno razlikujemo, vsak izmed nas je edinstven, neponovljiv in tudi prav je tako. Iz zapisanega sklepam, da imaš nizko (predvsem telesno) samopodobo, kar je v obdobju najstništva pogost pojav, saj so telesne/fizične spremembe del razvoja vsakega posameznika in velikokrat na to niti nimamo vpliva. Pomembno je zavedanje in vzdrževanje zdrave in uravnotežene prehrane ter zmerna telesna aktivnost. Na ta način ti bo tvoje telo zelo hvaležno.
Menim, da bi bilo dobro in predvsem koristno zate, da bi pričela z delom na sebi, na lastni samopodobi, izboljšanju samozavesti in samospoštovanja. To je dolgotrajen proces, ki ga ljudje (tudi odrasli) usvajamo in negujemo tekom celega življenja. Od lastne samopodobe je odvisno tudi, kako nas dojemajo ljudje okoli nas, zato je pomembno, da vsak dan gradimo svojo samopodobo v pozitivni smeri. Prvi korak je ta, da začneš verjeti vase in se zavedati, da si vredna ljubezni, spoštovanja, razumevanja, uspeha in podpore. Zastavljaj si dosegljive cilje, doma, v šoli, pri dejavnostih, ki jih imaš rada (športno, glasbeno, kulturno področje) in poskusi z majhnimi koraki okrepiti svoj jaz, svojo lastno vrednost. To lahko storiš tudi s pisanjem dnevnika – vsak dan si vzemi par minut in napiši kaj lepega se ti je zgodilo tekom dneva.
Pišeš tudi o tem, da te je sram obleči kratke hlače zaradi dlak in brazgotin, ki jih imaš na nogah. No, dlake na nogah imamo prav vsi, tako fantje kot dekleta, zato mislim, da tukaj ni razloga, da bi se zaradi tega kdorkoli posmehoval. Omenjaš nesreče - ali kaj treniraš oz. s čim se ukvarjaš? Vidim, da si zelo pogumna in bistra punca. Brazgotine poskušaj sprejeti kot del tvojega telesa, saj ima vsaka brazgotina svojo zgodbo. Dandanes obstaja veliko mazil ali sredstev za nego brazgotin, zato povprašaj v lekarni ali specializiranih prodajalnah in si jo priskrbi, da boš imela boljši občutek. Tudi Manca je podala svoje mnenje, s katerim se popolnoma strinjam. Ne pozabi, vsako telo je unikatno, zato ga je nesmiselno primerjati z drugimi.
Verjemi vase, spoštuj se in rada se imej. Če boš želela še kakšen nadaljnji nasvet ali pogovor, pa kar napiši, bom z veseljem odgovorila.
Prisrčen pozdrav,
Tina Rezar, mag. prof. ped. in nem. in mag. zak. in druž. štud.
• čl
človek
Pozdravljena,
naj te nebo sram tvojega telesa. Vsako telo je nekaj posebnega in vsako je lepo. Bodi samozavestna in če se ti bo kdo smejal/ te zafrkaval si zapomni ta takšni ljudje vedno obstajajo ti si moraš samo zapomniti da se zaradi njih ne sekiraš in da si kar si. Upam da ti je moj odgovor pomagal.
L.p. človek
• Lo
Lola2010
Draga Nika!
Zaupaj vase...tudi jaz sem imela take probleme, ampak sem se naučila imeti rada...jaz se po nogah včasih brijem so me v 6. Razeu(ko se še nisem brila po nogah) izzivali in takrat me je zelo prizadelo zdaj v 7. Rezredu pa se ne pustim ,da me izzivajo
...jaz sem zadovoljna sama s sabo taka kot sem in sem včasih prav zaradi sošolcev vsak dan na silo telovadila zdaj pa ne več ker mi ni do tega..
Zaupaj vase in se imej rada ker vsaka je na svoj način edinstbena....