zgodilo mi se je skoraj poskus silovanja v taki situaciji sm prijavila policiji za vnaprej me zanima kaj bo?
• Bo
Bond007
Za vse informacije se obrni na policijo, dodeljen ti bo zastopnik, v primeru utemeljene prijave se sproži postopek preiskave (zbiranje dokazov in zaslišanj), glavno je da predaš čim več točnih informacij in digitalnih sledi (fotografij, sporočil) in da čisto vse poveš po resnici. Drži se!
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Pišeš, da si doživela poskus posilstva. Žal mi je, da se ti je to zgodilo. Predstavljam si, da je bila to zate zelo težka izkušnja. Čestitam ti za pogum, da si se dejanje odločila prijaviti policiji. Upam, da ti bom z informacijami in usmeritvami lahko vsaj malo olajšala ta proces.
Kot je že zapisal Bond007, je naloga policije, da ti po prejemu prijave kaznivega dejanja zagotovi varnost in zaščito, nato pa seveda sproži postopek preiskave. V okviru tega se zberejo obvestila in dokazi, ki so pomembni za izvedbo kazenskega postopka (npr. predmeti, fotografije, sporočila, izjave), nato pa se sestavi kazenska ovadba. Pridobljena dokumentacija se nato posreduje državnemu tožilcu, ki odloči o nadaljevanju postopka.
Kot žrtev kaznivega dejanja si upravičena do uporabe maternega jezika oziroma jezika, ki ga razumeš, do prisotnosti zaupne osebe, ki jo lahko izbereš sama, in do zastopnika oz. pooblaščenca, ki si ga lahko izbereš sama ali pa ti ga dodeli sodišče. Tvoja pravica je tudi, da se prepreči neželeni stik z osebo, ki je storila kaznivo dejanje, razen če je stik nujno potreben za izvedbo postopka.
Poleg vsega omenjenega pa si upravičena tudi do brezplačne zdravstvene, psihološke in druge pomoči oz. podpore, ki bi jo kot žrtev kaznivega dejanja potrebovala. Različne vrste pomoči nudijo centri za socialno delo in druge organizacije. Ena izmed takih organizacij je tudi Združenje za MOČ, ki zagotavlja psihosocialno pomoč in podporo žrtvam spolnega nasilja. Nudijo ti lahko različne oblike pomoči in podpore: svetovanje v živo, preko telefona ali spleta, udeležbo v podpornih skupinah, zagovorništvo v postopkih in spremstvo na institucije. Predvsem ti skušajo ponuditi varen prostor, kjer lahko spregovoriš o svoji izkušnji, in odgovoriti na tvoja vprašanja. Vsa svetovanja so za mladostnike brezplačna in po tvoji želji lahko tudi anonimna. Z njimi lahko stopiš v stik preko telefona 041 20 49 49 (Ljubljana) in 041 276 434 (Maribor) ali preko elektronske pošte info@zamoc.si oziroma FB strani @SkupajZaMoc ali Instagram profila @zdruzenjezamoc.
Žrtvam spolnega nasilja oz. poskusov le-tega je o svoji izkušnji pogosto zelo težko spregovoriti, zato je zelo pomembno, da imajo v svoji bližini koga, ki jih je pripravljen poslušati in nuditi oporo. Zanima me, ali imaš v svojem okolju kakšno takšno osebo? Ki ji zaupaš in ji lahko poveš o svoji izkušnji, kolikor zmoreš? Če takšna oseba obstaja, te spodbujam, da se obrneš nanjo. Dobro bi bilo tudi, da je to odrasla oseba, ki te lahko pomaga voditi skozi proces, ki te čaka. Sicer pa so ti vedno na voljo tudi organizacije, kot je Združenje za MOČ. Spodaj dodajam še nekaj možnosti pomoči v primerih, ko bi potrebovala takojšnje svetovanje oz. pomoč:
- TOM telefon (pokličeš lahko vsak dan od 12. do 20. ure na številko 116 111)
- Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (pokličeš lahko 24 ur na dan na številko 116 123)
- SOS telefon za ženske in otroke, žrtve nasilja (24 ur na dan na številki 080 11 55)
Pomoč lahko poiščeš tudi v drugih službah strokovne pomoči, s katerimi lahko vzpostaviš stik sama - npr. v Centrih za duševno zdravje otrok in mladostnikov (več informacij in kontakte najdeš tu) in v Svetovalnih centrih za otroke, mladostnike in starše (v Ljubljani, Mariboru, Kopru in Novem mestu).
Seveda pa se lahko kadarkoli spet obrneš tudi na našo svetovalnico.
Želim ti veliko moči,
Anja Rakovec, mag. psihologije