Zdravo,
rada bi vprasala kaj naj naredim ce se me nekdo neprimerno dotika tudi ce jaz recem ne. Vec krat me na samem dobi in se me dotika, nikoli kaj vec ker vedno nekaj zmoti ter ga prestraši. To se dogaja največkrat po soli v solski okolici. To sem povedala učiteljem ampak mi neverjamejo saj ima ta fant na svoji starni oceta ki je v visjem druzbenem sloju. Pocutim se ogrozeno in ne dvomim da bi lahko naredil kaj vec. Je zadeva dovolj zrela za prijavo?
šp
špelči
živjo Pika meni se zdi da bi vsebno rabila še dalje govoriti učiteljem in če se situacija ne bo
razčistila tudi prijaviti
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga Pika,
hvala, ker si zbrala pogum in nam pisala, zaupala svojo stisko.
Dovoli mi, da najprej povzamem tvoj zapis. Fant, ki ga poznaš, se te dotika in stopa v tvoj intimen prostor, kljub temu, da mu ti jasno poveš, da tega ne dovoliš. Povedala si učiteljem, a ti ne verjamejo, ker fant prihaja iz družine z višjega družbenega sloja, je morda tudi vpliven, povsem sklepam. Počutiš se ogroženo. Sprašuješ ali je zadeva zrela za prijavo.
Draga Pika. Najprej bi ti želela zelo jasno povedati, da je tvoje telo tvoje in brez tvojega dovoljenja, privoljenja nihče ne sme stopati v tvoj intimen prostor. V kolikor se to zgodi, pa naj gre tu za vrstnika, odraslo osebo, je to povsem nesprejemljivo in sodi v polje spolnega nasilja, suma na spolno nasilje. Zanima me ali ti poleg nesprejemljivega vedenja v živo pošilja tudi kakšna sporočila po spletu, na družbena omrežja?
Zapisala si, da si povedala učiteljem, ki niso odreagirali ustrezno. Si se o tem pogovorila doma, s starši? Morda s šolsko svetovalno delavko na šoli? Vsekakor je pomembno, da o teh dogodkih s fantom ne molčiš in jih zaupaš odraslim osebam, ki morajo odreagirati, brez zadržkov do statusov vpletenih. Tu moramo odrasli odigrati svojo vlogo in te zaščititi, zaščititi tvojo dobrobit. Vsekakor je tu tudi prijava na policijo, ki je dolžna preveriti kaj se dogaja.
Ob vsem tem pa ti svetujem, da se fanta izogibaš in da po poti domov ne hodiš sama, oz. ne tako, da bi bilo možno izokoristiti to, da si sama. Ti lahko tu pomagajo prijateljice, sošolci in sošolke?
Pomembno je, da veš, da je to vedenje fanta neustrezno in nesprejemljivo. Četudi ti bo morda kdo rekel, da je to zato ker se tako oblačiš, vedeš itd. Takšni stavki so povsem neustrezni in izražajo nerazumevanje pomena spolne nedotakljivosti posameznika.
Vabim te, da ostaneva na vezi. Vesela bom tvojega ponovnega odziva.
Pazi nase, pošiljam objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja