Vsec mi je porocen moski, ima tudi dva majhna otroka. Ampak jaz si ga ne morem izbit iz glave. Spoznala sva se v fitnesu. Kako naj pozabim?
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam postavila tole vprašanje.
Predlagala bi ti, da si v procesu pozabljanja nanj daš čas, saj bodo na začetku misli še pogosto uhajale k njemu. To je popolnoma normalno, kadar nam je oseba všeč. Ljudem največkrat pomaga to, da se izogibajo mest, kjer bi se lahko srečala in da misli preusmerijo na kaj drugega. Vse pogosto namreč mislimo, da nas misli določajo in da jim moramo slediti, kar pa ni res. Samo zato, ker mislim nanj in ker čutim simpatijo do nekoga, ne pomeni, da moram na to reagirati. Lahko vadim, da te misli pač pridejo, jih preusmerim, se s čim zamotim. Te misli o nekom ponavadi izzovejo čustveno reakcijo, željo po tem moškem, željo po zapletanju z njim, kar pa ne pomeni, da se moram na te občutke odzvati. Lahko jih samo opazim in ne grem v akcijo. Pomaga lahko tudi tehtanje minusov in plusov, da si recimo predstavljaš, da se zapleteš in da postaneš njegova ljubica, h komu bo hodil le občasno in s komer bo imel le spolne odnose. Glede na to, da ti je všeč, bi se navezala in si sčasoma želela več, on pa ti tega že zaradi družine ne bi mogel ali hotel dati. Tvoja čustvena stiska bi bila takrat veliko večja, kot pa recimo sedaj, ko se še lahko trezno odločiš, da se v kaj takšnega ne boš spuščala, saj bi ti bilo kasneje preveč hudo. Ljudje namreč včasih razmišljamo precej kratkoročno (sploh ko smo mladi), medtem ko posledice prinašajo izzive, prepire, občutek, da nas nekdo nima rad, ko se ne odloči za nas. To pa zelo boli.
Predlagam torej, da se mu poskusiš umakniti, če to ne gre, pa da se čim manj zapletaš v kakršnekoli pogovore z njim, saj bo to ustvarilo ravno nasprotni učinek (še bolj ti bo všeč). Nadalje, dovoli si, da bodo misli o njem nekaj časa še vztrajale, a če jih boš redno preusmerjala in se zamotila z drugimi stvarmi, se družila z drugimi ljudmi, bo teh čedalje manj. Ko bo manj misli, bo tudi manj občutkov vezanih nanj, in čez čas boš postala nevtralna, kar je tudi najboljši možen izid. Vseeno si daj dovolj časa, saj to ne pride čez noč, sploh če nam je nekdo zelo všeč. Bo pa lažje, če boš sprejela zavestno odločitev in si rekla, da ga želiš pozabit ter na tem tudi delala. Včasih si ženske to sicer obljubijo, pol pa bi en dan rade navezale stik, drugi dan spet ne, tretji dan ga spet pogrešajo… vse to žal samo podaljšuje proces pozabljanja in povečuje verjetnost navezovanja na napačno osebo.
Želim ti vse dobro, pa upam in verjamem, da boš uspešno premagala ta svoj izziv.
Srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije